همایش «جهاد‌تبیین» ویژه معلمان در کلاله برگزار شد
کد خبر: 4093760
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

همایش «جهاد‌تبیین» ویژه معلمان در کلاله برگزار شد

همایش «جهاد‌تبیین» با رویکرد ضرورت روشنگری و بصیرت افزایی ویژه معلمان با حضور مدیران، عوامل اجرایی و مربیان تربیتی مدارس روز گذشته، در مصلی شهرستان کلاله برگزار شد.

حجت الاسلام قاسمی امام جمعه کلاله در همایش جهاد تبیین ویژه معلمانبه گزارش ایکنا از گلستان، همایش «جهاد‌تبیین» با رویکرد ضرورت روشنگری و بصیرت‌افزایی ویژه معلمان با حضور مدیران، عوامل اجرایی و مربیان تربیتی مدارس روز گذشته، 30 مهرماه در مصلی شهرستان کلاله برگزار شد.

امام جمعه کلاله در جمع مدیران مدارس و معلمان امور تربیتی گفت: معلمی که می‌خواهد شغل و وظیفه انبیا الهی را برعهده بگیرد و رسالت عظیم تعلیم و تربیت بشر و زمینه رشد و تعالی فرد و اجتماع را فراهم سازد باید قبل از آنکه به این مهم یعنی ساختن دیگران و جامعه مشغول شود به خودسازی بپردازد و خودسازی به هیچ وجه میسر نیست مگر با خودشناسی که زمینه خداشناسی است و به فرموده امیرالمؤمنین حضرت علی بن ابیطالب(ع) «هرکس خویش را شناخت، خدایش را می‌شناسد».

حجت‌الاسلام قاسمی برنامه‌ریزی برای ارتقای فعالیت‌های پرورشی و تأثیرگذاری اقدامات در این حوزه را از دیگر موضوعاتی برشمرد که امروز به یکی از مسائل اساسی، مهم و اولویت‌دار وزارت آموزش و پرورش مبدل شده که باید با کمک خانواده‌ها، مدارس، حوزه ها و مساجد کارهای عمیق و ریشه‌ای در این خصوص انجام شود. 

امام جمعه کلاله با اشاره به برخی از ویژگی‌های معلم مطلوب گفت: معلم یعنی احساس مسئولیت کردن یعنی تعهد، یعنی بی‌تفاوت نبودن هم نسبت به آموزش هم پرورش امروز گرفتاری‌ها معلول تعلیم بدون تزکیه است.

حجت‌الاسلام قاسمی تصریح کرد: امروز در یک شرایط پیچیده هستیم و فرهنگیان به عنوان قشر عظیمی از جامعه که دارای مرجعیت اجتماعی و بیشترین فصل مشترک میان حاکمیت و مردم هستند باید به درک دقیقی از این شرایط رسیده و آن را برای جامعه تبیین کنند و آنچه در راستای جهاد‌تبیین وظیفه ماست، بصیرت افزایی مردم است تا جامعه درگیر جنگ ترکیبی نباشد و در این راه باید اول هوشیاری خود را حفظ کنیم و بعد در مسیر هوشیاری جامعه گام برداریم.

وی با اشاره به نقش فرهنگیان در روشنگری و بصیرت‌افزایی گفت: در راستای جهاد‌تبیین و همچنین پیاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب جهت آشنایی نسل جوان با تاریخ کشور خود و دستاوردهای انقلاب اسلامی، بخش مهمی از این امر مهم به دوش معلمان است که باید با استفاده از نقش تاثیرگذاری که بر دانش‌آموزان دارند به آن بپردازند.

امام جمعه کلاله به اهمیت جهادتبیین در سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود فرهنگیان نقش بسزا و مثال‌زدنی خود را در امر جهاد‌تبیین ایفا کنند، چراکه معلمان بزرگترین و حساس‌ترین سرمایه کشور را در اختیار دارند و پایه‌ریزان تمدن نوین اسلامی هستند.

انتهای پیام
captcha