همکاری مسجد و کلیسا برای کمک به نیازمندان در انگلیس
کد خبر: 4095313
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸

همکاری مسجد و کلیسا برای کمک به نیازمندان در انگلیس

مسجد «نصیر» در شهر «هارتلپول» در شمال شرق انگلیس با همکاری یکی از کلیساهای این شهر برای نیازمندان، وعده‌های غذایی تهیه می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از  هارتلپول میل، مسجدی در شهر هارتلپول در شمال شرق انگلیس، به مردم وعده‌های غذایی رایگان ارائه می‌دهد تا آنها را در بحبوحه بحران اقتصادی ادامه‌دار در این کشور کمک کند.

هر هفته، داوطلبان در مسجد نصیر، در تراس بروگام، بیش از 100 وعده غذایی همراه با برنج را تهیه می‌کنند که به کلیسای سنت آیدن، تحویل داده می‌شود.

آنها از دو سال قبل و پس از شروع اولین قرنطینه کرونا این کار را انجام داده‌اند و تا به امروز به بیش از 14600 نفر کمک غذایی کرده‌اند.

 «طاهر سلبی» امام این مسجد اعلام کرد: ما این کار را در روزهای اولیه کرونا شروع کردیم. ابتدا برای کارکنان بخش بهداشت غذا تهیه می‌کردیم و سپس شروع به تهیه غذا برای بانک‌های مواد غذایی محلی کردیم.

وی افزود: در روزهای اول فکر می‌کردم 1000 وعده غذایی هدف بزرگی است، اما اکنون تا 15 هزار وعده غذا تهیه می‌کنیم و در اختیار نیازمندان می‌گذاریم.

داوطلبان هر چهارشنبه عصر چندین ساعت را صرف پخت و پز و بسته‌بندی وعده‌های غذایی می‌کنند تا در صبح پنجشنبه به کلیسای سنت آیدن تحویل داده شوند. غذاهای آنها معمولا از برنج و نخود، برنج و سیب زمینی و گاهی برنج و گوشت تشکیل می‌شوند.

سلبی افزود: ما در هفته بین 120 تا 160 وعده غذا درست می‌کنیم. بازخوردهای بسیار خوبی داشتیم. مردم آن را بسیار خوشمزه می‌دانند. هر بار که غذا را تحویل می‌دهیم، صف‌های طولانی از مردم را می‌بینم که منتظرند. معمولاً غذاها خیلی سریع تمام می‌شود.

کاترین باتی، مدیر این محله گفت: غذاهایی که نیازمندان با مراجعه به بانک مواد غذایی به عنوان «برنج مسجد» دریافت می‌کنند همیشه با استقبال خوبی مواجه می‌شوند. او گفت: آنها هر هفته می‌آیند و این امر به یک رابطه عالی تبدیل شده است.

افرادی که به ما مراجعه می‌کنند، غذاهایی را که ارائه می‌شود دوست دارند. هر بسته غذایی برای دو وعده کافی است. بازدیدکنندگان از بانک غذا یک کیسه مواد غذایی و یک وعده غذای گرم تهیه‌شده توسط کلیسا هم دریافت می‌کنند.

با وجود بحران هزینه‌های زندگی و افزایش قیمت مواد غذایی، مسجد هیچ برنامه‌ای برای توقف حمایت خود ندارد. سلبی می‌گوید: نیاز همچنان وجود دارد و ما امیدواریم که برای مدت طولانی به این خدمت ادامه دهیم.

انتهای پیام
captcha