مداحان در قالب اشعار اهداف اصلی انقلاب را بیان کنند
کد خبر: 4103163
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

مداحان در قالب اشعار اهداف اصلی انقلاب را بیان کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با انتقاد از اینکه با گذشت 44 سال از انقلاب اسلامی، هنوز عده‌ای از مداحان از اینکه شعر انقلابی بخوانند و انقلابی حرف بزنند می‌ترسند، گفت: آنها باید در قالب اشعار، اهداف اصلی انقلاب را بیان کنند و جریان اسلامی را به گوش مردم برسانند.

حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، شامگاه 7 آذرماه، در همایش ثناگستران عاشق که با حضور اعضای کانون مداحان خراسان رضوی از 25 شهرستان در بقعه سیدمرتضی(ع) کاشمر برگزار شد با بیان اینکه مداحان در وظایف اصلی خود کوتاهی کرده‌اند، اظهار کرد: باید نسبت به تبیین و روشنگری مسئله‌هایی که در فضای جامعه اتفاق می‌افتد احساس مسئولیت و اهداف اصلی که برای آن انقلاب شکل گرفته را به درستی بیان کنیم.

صاحبقرانی گفت: امروز در حالی جوانان می‌گویند مداحان و روحانیون آنها را به قرون وسطی بر می‌گردانند که هیچ شناختی از آن دوران ندارند، در قرون وسطی حاکمیت کلیسا اجازه نمی‌داد پیشرفت، تکنولوژی، مدرنیته و وسایل رفاهی برای جامعه فراهم شود و حتی مانع اندیشه‌ورزی، خردورزی و عقلانیت بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: امروز همانند دوران 100 سال گذشته که رضاخان جریان کشف حجاب را به راه انداخت چادر از سر زنان و دختران می‌کشند و  همان‌هایی که حرف از آزادی می‌زنند به زور چادر از سر زنان برمی‌دارند و وقتی این اتفاقات در جامعه می‌افتد مداحان نباید از چیزی بترسند و در قالب اشعار واقعیت‌ها را بیان کنند.

صاحبقرانی با بیان اینکه قرار نیست مداحان در مجالس فقط چند خط شعر بخوانند، بلکه باید به آنچه می‌گوییم عمل کنیم، تصریح کرد: کانون مداحان باید به‌عنوان یک جریان راهبر در عرصه تقویت بنیه فکری، اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی و بصیرتی مداحان کنشگری کند.

وی گفت: کانون مداحان باید جریان عقلانیت را افزایش دهد، رزم‌ها و نبردهای سخت‌تری پیش رو داریم و هرچه این مسیر به سمت ظهور نزدیک‌تر شود، جنگ‌ها، درگیری‌ها و تقابل با جبهه استکبار و کفر سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: نمی‌شود رهبر معظم انقلاب اعلام کنند که کانون تبیین در بستر جهاد تبیین، هیئت‌ها هستند، اما مداحان و هیئتی‌ها همان شعرهای همیشگی را بخوانند و هیچ روشنگری در قالب شعر نداشته باشند، در واقع مداحان در زمینه روشنگری کم‌کاری و کوتاهی کرده‌اند و این موجب شده که امروز عقاید ما را مورد هجمه قرار دهند.

وی اظهار کرد: در شهرها و بخش‌های خراسان رضوی 53 امام جمعه داریم که نسبت به مسائل روز آگاهی دارند و می‌طلبد با دعوت از آنها در جلسات مادحین روشنگری صورت گیرد. هیئت‌ها همان‌گونه که کانون تبیین هستند، کانون مطالبه‌گری هم باید باشند و اگر مسئولان کم‌کاری می‌کنند باید به آنها تذکر داده شود.

صاحبقرانی با انتقاد از اینکه با گذشت 44 سال از انقلاب اسلامی، هنوز عده‌ای از مداحان از اینکه شعر انقلابی بخوانند و انقلابی حرف بزنند می‌ترسند، بیان کرد: آنها باید در قالب اشعار، اهداف اصلی انقلاب را بیان کنند و جریان اسلامی را به گوش مردم برسانند.

وی در پایان گفت: در جلساتی که با مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی داشته‌ایم مقرر شد فضای کار برای مداحان جوان فراهم شود که در حال تهیه ساز و کار و بسترهای لازم هستیم، همچنین برای هیئت‌ها نیز ظرفیت‌هایی ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha