خسارت‌های وارده به کشاورزان و دامداران سیستانی جبران می‌شود
کد خبر: 4117021
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد:

خسارت‌های وارده به کشاورزان و دامداران سیستانی جبران می‌شود

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سرمای روزهای گذشته در سیستان و بلوچستان و گرانی قبض‌های برق از تصمیم‌گیری برای جبران این مسئله در این سفر خبر داد و افزود: در این سفر همچنین، تصمیمات خوبی برای ارائه کمک‌ها و تسهیلات مالی به گلخانه‌ها و دامداری‌هایی که از خشکسالی و سرمازدگی دچار آسیب شده‌اند، اتخاذ می‌شود.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، 4 بهمن پس از بازدید از چاه نیمه‌های منطقه سیستان و برخی گلخانه‌های آسیب‌دیده کشاورزان از سرما، با حضور در فرمانداری ویژه شهرستان زابل در نشستی با مدیران، نمایندگان و مسئولین این منطقه با تأکید بر اینکه در دولت سیزدهم برای پیشرفت کشور ریل‌گذاری جدیدی شده است، افزود: با وجود برخی هجمه‌ها و فشارهای دشمنان به زودی شاهد گشایش‌های خوبی در کشور خواهیم بود.

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مردم محور اصلی برنامه‌های توسعه دولت هستند، افزود: بستر حضور و فعالیت مردم در پیشرفت کشور در دولت سیزدهم فعال شده است و دولت به‌عنوان تسهیل‌گر در کنار مردم و بخش خصوصی برای توسعه همه جانبه کشور حضور خواهد داشت.

مخبر با اشاره به مشکلات کشور در زمان روی کارآمدن دولت سیزدهم، گفت: گام‌های بلندی در زمینه اشتغال و مسکن برداشته شده است و به رغم برخی کارشکنی‌ها، سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف کشور برنامه‌ریزی شده و در حال انجام است.

وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان با مزیت همجواری در کنار دریا و سفره‌های آب زیرزمینی نباید با مشکلات خشکسالی و کم‌آبی روبرو باشد و دولت برنامه دارد تا با اجرای طرح انتقال آب از دریا، استخراج آب‌های ژرف و پیگیری حقابه هیرمند مشکلات کم‌آبی استان ظرف دو، سه سال آینده برطرف شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سرمای روزهای گذشته در این منطقه و گرانی قبض‌های برق از تصمیم‌گیری برای جبران این مسئله در این سفر خبر داد و افزود: در این سفر همچنین، تصمیمات خوبی برای ارائه کمک‌ها و تسهیلات مالی به گلخانه‌ها و دامداری‌هایی که از خشکسالی و سرمازدگی دچار آسیب شده‌اند، اتخاذ می‌شود.

مخبر ادامه داد: جایگاه‌های سوخت در این استان متناسب با جمعیت و وسعت وجود ندارد و با برگزاری جلسات در این سفر و با حضور وزیر نفت برنامه‌ها و طرح‌هایی برای حل مشکل جایگاه‌های سوخت بررسی و پس از تأیید اجرا می‌شود.

وی به حساسیت و علاقه‌مندی مقام معظم رهبری و همچنین رئیس‌جمهور نسبت به منطقه سیستان و بلوچستان اشاره و تأکید کرد: افتتاح خط ریلی زاهدان ـ خاش موجب خرسندی مقام معظم رهبری شد و رئیس‌جمهور نیز پس از بروز برخی مشکلات طی روزهای گذشته در این استان، تیمی از دولت را مأمور کرد تا مسائل سیستان و بلوچستان هر چه سریع‌تر پیگیری و برطرف شود.

معاون اول رئیس‌جهمور با اشاره به برنامه‌های دولت سیزدهم برای توسعه سیستان و بلوچستان، گفت: وضعیت کنونی استان سیستان و بلوچستان باید بهبود پیدا کند و دولت برنامه‌های ویژه‌ای برای توسعه همه جانبه این استان درنظر گرفته است.
انتهای پیام
captcha