مسئولان زمینه مشارکت مردم در حل مشکلات را تسهیل کنند
کد خبر: 4118262
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:

مسئولان زمینه مشارکت مردم در حل مشکلات را تسهیل کنند

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: همکاری و مشارکت مردم به‌ویژه جوانان در حل مشکلات تأثیرگذار است و مسئولان باید زمینه حضور و مشارکت مردم را تسهیل و پیچ و خم‌های اداری را برای فعالیت‌های مردم کمتر کنند.

حضور آیت الله محامی در شورای اداری سیب و سورانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه زاهدان روز گذشته، 9 بهمن‌ماه در جلسه شورای اداری شهرستان سیب و سوران ضمن قرائت و ترجمه یکی از دعاهای ماه مبارک رجب اظهار کرد: از همراهی، همدلی و همکاری مردم و مسئولان در شهرستان مهرستان خبرهای خوبی می‌شنویم که چنین چیزی مایه خوشبختی و از نقاط قوت این شهرستان محسوب می‌شود.
 
امام‌جمعه زاهدان در پاسخ به مطالبات و درخواست‌های مطرح شده توسط مردم و مسئولان شهرستان مهرستان در طول جلسه، افزود: مطالبه‌گری و بیان مشکلات منطقه خوب و مؤثر است اما بنده مسئول اجرایی نیستم و در این راستا می‌توانم با استفاده از اهرم‌ها و ابزارهای مختلف، مسئولان را به انجام کار تشویق کنم.
 
آیت‌الله محامی ادامه داد: یکی از نقش‌های عمده‌ای که بنده ایفا می‌کنم مطالبه‌گری است که حاصل از استماع مشکلات مردم در همین جلسات و سپس بیان و پیگیری آن مشکل از مسئولان ارشد کشور است.
 
وی در پاسخ به گلایه مردم و مسئولان شهرستان سیب و سوران از عدم استفاده بهینه آب ذخیره شده در سد ماشکید اظهار کرد: حل برخی مشکلات از جمله نبود تأسیسات پایین دستی سد ماشکید نیاز به یک پیگیری ویژه دارد و تنها نباید به نامه‌نگاری‌های استانی اکتفا کنید.
 
نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای ارزیابی جامع و منصفانه دستاوردها و چالش انقلاب است و باید نکات مثبت و منفی را در کنار هم ببینیم تا بتوانیم ارزیابی درست و در ادامه تصمیمات صحیح اتخاذ کنیم.
 
آیت‌الله محامی افزود: در مقایسه با گذشته منطقه با پیشرفت‌های زیادی روبرو بوده اما هنوز راه نرفته بسیار است و برای پیمودن راه نرفته نیازمند پیگیری مجدانه و صبورانه هستید و نباید از بیان مطالبات خود ناامید شوید.همکاری و مشارکت مردم به خصوص جوانان در حل مشکلات تأثیرگذار است و مسئولان باید زمینه حضور و مشارکت مردم را تسهیل و پیچ و خم‌های اداری را برای فعالیت‌های مردم کمتر کنند.
 
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بر اهمیت کادرسازی و نیروسازی برای جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: جامعه در ابعاد مختلف اقتصادی، علمی، فرهنگی، پژوهشی و...، نیازمند کادر و نیروست و بخش‌های مختلف باید در این جهت نقش‌‌آفرینی کنند که یک بخش کار بر عهده آموزش و پرورش و دانشگاه‌هاست اما بخش دیگر انتقال تجربه و به‌کارگیری جوانان توسط افراد با تجربه یا دستگاه‌های مختلف است که این هدف را باید دنبال کنیم تا شاهد توسعه اقتصادی و نیز توسعه علمی، فرهنگی و اقتصادی باشیم که از ارکان مهم امنیت پایدار محسوب می‌شود.
 
آیت‌الله محامی افزود: به مسئولان امنیتی و نظامی همواره عنوان کرده‌ام که اگر تنها بخشی از بودجه‌های خود را در حوزه علم، فرهنگ، اقتصاد و معیشت مردم سرمایه‌گذاری کنید هدف شما یعنی امنیت پایدار حاصل خواهد شد.
 
امام جمعه زاهدان گفت: استاندار جدید با روحیه جهادی وارد کار شده و به ایشان تأکید کردم که برخی از مسئولان استان چندان اهل انجام کار جهادی نیستند و باید به‌دنبال اصلاح آنها باشید و در صورت عدم همکاری نیروهای جدید و پای‌کار جایگزین کنید.

وی بیان کرد: به استاندار فعلی و سابق و نیز در مرکز کشور عنوان کردم که باید پشتیبانی جدی و قوی از مسئولان داشته باشند زیرا استان ما پهناور و دارای مشکلات متعدد است و باید شرایطی فراهم شود که خیلی از تصمیم‌گیری‌ها در داخل خود استان صورت گیرد.

 
آیت‌الله محامی ادامه داد: برخی مسئولان به رده‌های بالادستی خود گزارش‌های خوبی ارائه می‌کنند که  اگر ۵۰ درصد این گزارش‌ها صحیح باشد مطلوب است اما چالش اصلی اینجاست که امورات تحقق یافته و واقعی را به مردم گزارش نمی‌دهند تا مایه دلگرمی آنها باشد.
 
وی گفت: نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش‌عالی هستیم اما نکته مهم ارتقای کیفی این مراکز است و از اقتضائات کار تأمین اساتید شایسته و سپس اعزام دانشجویان به سایر مراکز دانشگاهی در سطح کشور است تا رشد علمی و فرهنگی آنها حاصل و مجبور شوند سطح خود را بالاتر ببرند.
 
انتهای پیام
captcha