برگزیدگان بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن معرفی شدند
کد خبر: 4118566
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

برگزیدگان بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن معرفی شدند

اسامی برگزیدگان چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف در بخش معارف، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه که طی روزهای اخیر به میزبانی استان قم در جریان بود، اعلام شد.

بخش معارفی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم

به گزارش ایکنا از قم، مراسم اختتامیه چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف در بخش معارف، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه با حضور ۷۴ شرکت‌کننده و جمعی از مسئولان استانی و کشوری به میزبانی استان قم، امروز، ۱۱ بهمن‌ماه در مجتمع امامزاده سیدعلی(ع) برگزار شد.

در ابتدای مراسم پس از تلاوت قاسم مقدمی، قاری بین‌المللی قرآن، حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان کرد: در این دنیای پر آشوب فتنه، بی‌دینی و ضدبشری، تنها قرآن کریم و عترت پیامبر(ص) می‌تواند نجات‌‌دهنده جوامع بشری باشد.

وی با بیان اینکه همگی باید به دامان قرآن پناه ببریم، افزود: ما وظیفه داریم در این دوران بسیار حساس، هسته‌های مقاومت معارفی را در کشور و در جهان ایجاد کنیم. امروز جرعه‌ای که می‌تواند بشریت را از ظلمت و فساد نجات دهد قرآن و عترت است که در اختیار ماست.

اسکندری بیان کرد: وقف پشتوانه جاویدانی است که می‌تواند هر حرکت دینی و اسلامی را تا پایان حمایت کند در همین راستا وقف‌های قرآنی نیاز امروز جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم با تأکید بر اینکه مراجع، علما و مسئولان جامعه با بهره‌گیری از منویات مقام معظم رهبری و با همت بلند، گام جدیدی را در راستای اعتلای فرهنگ قرآنی در کشور و در جهان بردارند، ادامه داد: مسابقات قرآن اوقاف باید جنبه بین‌المللی پیدا کند و معارف اهل بیت(ع) به سراسر جهان مخابره شود و قم این ظرفیت را دارد که آغازکننده این اتفاق باشد و هر کس در مسیر معارف اهل بیت(ع) گام بردارد، برنده صحنه زندگی است.

در ادامه این مراسم که بدون حضور سخنران ویژه دنبال می‌شد، با اهدای جوایز به نفرات برتر، از تلاش آن‌ها در رشته‌های مختلف تقدیر به عمل آمد.

اسامی برگزیدگان

در بخش بانوان و در رشته تفسیر، صبا صادقی از کرمانشاه، زهرا نصیریان از فارس، نسرین مهدوی از اصفهان، منصوره معینی از فارس و رضوان محمدی از اصفهان، حائز رتبه‌های اول تا پنجم شدند.

در رشته نهج‌البلاغه نیز جایزه نفرات برتر به ترتیب به مریم شکرانی کوشکی از اصفهان، فاطمه خالقی از خراسان رضوی، تقوا داوودی از تهران، ناهید شفیعی دستگردی از اصفهان و اطهره قاضی‌زاده احسایی از کرمان تعلق گرفت.

اولیاء خان‌بابایی از گیلان، هانیه فیروزآبادی از کرمانشاه، مریم رفیعی از اصفهان، هناء دشتی از ایلام و اعظم مددخانی از قم نیز نفرات برتر رشته صحیفه سجادیه بودند.

در بخش آقایان و در رشته تفسیر، پنج جایزه نخست به علی صدوقی از لرستان، مهدی ربیعی لاکمه سری از گیلان، علی‌اصغر رستمی‌درونکلا از مازندران، محمد عباسی از قم و احمد برزگر از تهران اهدا شد.

نفرات برگزیده رشته نهج‌البلاغه نیز به ترتیب سیدمحمد مجتبی صفایی از بوشهر ، علی سوخکی از فارس، غلامحسین فاتحی از چهارمحال‌وبختیاری، رحیم عنایت‌زاده از اصفهان و ابراهیم مسجدی از فارس بودند.

همچنین جایزه نخست رشته صحیفه سجادیه به مسعود غفاری فینی از اصفهان، سجاد حبیبی از قم، هاشم وحیدیان از خراسان‌رضوی، علیرضا جاوید از آذربایجان‌شرقی و مرتضی خرمی از مازندران تعلق گرفت.

یادآور می‌شود، شعرخوانی سیدحمدرضا برقعی، شاعر قمی و قرائت بیانیه هیئت داوران از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۳ - ۲۲:۲۸
0
0
با تشکر از میزبانی بسیار شایسته شهر مقدس قم و مسئولین محترم برگزار کننده در قم متاسفانه داوریهای غیر منصفانه در بخش شفاهی و فن بیان کام شیرین متسابقین را در روز پایانی تلخ کرد.
captcha