۶۱ پروژه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سیستان‌و‌بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: 4118841
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
به‌مناسبت دهه فجر

۶۱ پروژه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سیستان‌و‌بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تعداد ۶۱ پروژه اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اعتباری بالغ بر ۷ هزار و ۸۱۹ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

حمل‌ونقل جاده‌ایایوب کُرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران در زاهدان گفت: به‌ دلیل اهمیت روکش آسفالت در تردد ایمن و روان کاربران جاده‌ای و کاهش استهلاک وسایل نقلیه، بهسازی و روکش آسفالت ۲۰۵ کیلومتر از مسیرهای ارتباطی تحت پوشش از جمله پروژه‌های قابل افتتاح این اداره‌کل در دهه‌ مبارک فجر است.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تعداد ۶۱ پروژه اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اعتباری بالغ بر ۷ هزار و ۸۱۹ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: تمام پروژه‌های بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راستای افزایش ارتقای ایمنی و نگهداری راه‌ها به‌عنوان سرمایه‌های ملی و در نهایت به‌منظور رفاه حال کاربران جاده‌ای است که به‌صورت مستمر و با جدیت از طریق این اداره کل دنبال می‌شود.
 
کُرد، با اشاره به توسعه راه مناسب روستایی در رفع محرومیت و ارتقای سطح دسترسی خانوار روستایی، گفت: در این راستا احداث و نگهداری بیش از ۱۸۴ کیلومتر از راه‌های روستایی استان و همچنین رفع ۱۷ مقطع از نقاط پرتصادف محورهای تحت پوشش که می‌تواند به کاهش تصادفات در استان کمک شایانی کند در ایام‌الله دهه‌فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
 
وی گفت: اورهال  و بازسازی ۷ دستگاه ماشین‌آلات راهداری با توجه به عمر بالای  این دستگاه‌‌ها که می‌تواند نقش مهمی در محورهای مواصلاتی استان ایفا کند و همچنین احداث و بهسازی ۲ باب راهدارخانه از دیگر برنامه‌های این اداره کل در دهه مبارک فجر است.
انتهای پیام
captcha