سهم آموزش و پرورش در بودجه سال‌جاری 13 درصد افزایش داشته است
کد خبر: 4119215
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
معاون وزیر آموزش و پرورش:

سهم آموزش و پرورش در بودجه سال‌جاری 13 درصد افزایش داشته است

معاون آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش استثنایی کشور گفت: به افزایش سهم آموزش و پرورش در بودجه امسال از ۹ درصد به ۱۳ درصد اشاره کرد و با بیان اینکه این افزایش در تاریخ آموزش و پرورش کم سابقه بوده است، از  تعیین تکلیف مالکیت حدود ۶ هزار ملک آموزش و پرورش، افزایش یک درصدی پوشش تحصیلی دوره ابتدایی، بازگرداندن ۴۰ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی به چرخه تحصیل خبرداد.

طریفی حسینی معاون وزیر آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، حمید طریفی‌حسینی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور 12 بهمن در سفر به سیستان و بلوچستان و در شورای آموزشی آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه مردمی‌سازی امور پایه و اساس کار در اصلاح نظام مدیریتی و حکمرانی آموزش و پرورش است، گفت: در یک سال گذشته ساخت ۸۰۰ مدرسه به وسیله تعاونی‌های آموزشی یا نهادهای انقلابی و ایجاد ۴۶ هنرستان مجاور صنعت با همکاری کارکنان واحدهای صنعتی جلوه‌هایی از مشارکت مردم در عرصه تعلیم و تربیت است.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور آزادسازی هزار فضای ورزشی برای بهره‌برداری خانواده‌ها، جذب هزار دکتر معلم به عنوان هیئت‌علمی دانشگاه فرهنگیان، فراهم شدن جذب سالانه ۵۰۰ هیئت‌علمی در این دانشگاه، جذب ۴۳ هزار معلم از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ را از دیگر اقدامات انجام شده در یک سال گذشته وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد.
 
طریفی‌حسینی در خصوص تأمین اعتبارات مالی آموزش و پرورش در یک سال گذشته به تخصیص ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار دولت برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و پرداخت ۱۷ هزار میلیارد تومان برای پاداش پایان خدمت ۷۲ هزار فرهنگی بازنشسته اشاره کرد.
 
وی به افزایش سهم آموزش و پرورش در بودجه امسال از ۹ درصد به ۱۳ درصد اشاره کرد و با بیان اینکه این افزایش در تاریخ آموزش و پرورش کم سابقه بوده است، از  تعیین تکلیف مالکیت حدود ۶ هزار ملک آموزش و پرورش، افزایش یک درصدی پوشش تحصیلی دوره ابتدایی، بازگرداندن ۴۰ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی به چرخه تحصیل، رشد ۶ درصدی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی، افزایش ۳ درصدی جذب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، رکوردشکنی در ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس کشور با ۱۶ میلیون و ۶۴۰ هزار دانش‌آموز، گرایش ۶۷ هزار دانش‌آموز به رشته‌های هنرستانی، افزایش ۲ درصدی دانش‌آموزان رشته ریاضی را از دیگر دستاوردهای یک‌ساله وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد.
 
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به سه محور اساسی در وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اصلاح نظام مدیریتی و حکمرانی آموزش و پرورش، توسعه عدالت تربیتی و روزآمدسازی و کیفیت بخشی به برنامه‌های آموزشی و تربیتی در یک سال گذشته در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار داشت.
 
طریفی‌حسینی ادامه داد: در یک سال گذشته، هزار و ۱۸۳ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای که معادل یک چهارم کل فضاهای ورزشی کشور است ایجاد شده و ۶۱ هزار مدرسه به وسایل ورزشی مجهز شدند.
 
وی ادامه داد: راه‌اندازی ۱۰۵ مرکز جامع مشکلات یادگیری در کنار مدارس برای ارائه خدمات تخصصی روانشناختی به دانش‌آموزان و اضافه شدن ۲۰ مدرسه استعدادهای درخشان از دیگر خدمات ارائه شده در وزارت آموزش و پرورش در یک سال گذشته است.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش تعداد مدال‌های جهانی المپیادهای علمی، گفت: قبلاً ۷ مدال جهانی داشتیم و در یک سال گذشته این مدال‌ها به ۱۱ عدد افزایش پیدا کرده است.
انتهای پیام
captcha