مدرسه شهید سیدحمیدرضا هاشمی در زاهدان به بهره‌برداری رسید
کد خبر: 4120016
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
به‌مناسبت دهه فجر

مدرسه شهید سیدحمیدرضا هاشمی در زاهدان به بهره‌برداری رسید

به‌مناسبت دهه‌ فجر با مشارکت دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان‌ ملل‌ متحد در امور پناهندگان و اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، مدرسه 12 کلاسه شهید حمیدرضا هاشمی در زاهدان به بهره‌برداری رسید.

مدرسهمنصور سعیدی، مدیرکل دفتر امور اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری سیستان و بلوچستان 17 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه به‌مناسبت دهه‌فجر مدرسه شهید حمیدرضا هاشمی با مشارکت دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان‌ملل‌متحد در امور پناهندگان و اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، به بهره‌برداری رسید، گفت: این مدرسه با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال و زیربنای 1400 مترمربع ساخته و برای بهره‌بردای به اداره‌کل آموزش و پرورش استان تحویل داده شده است.


سعیدی ادامه داد: از کل اعتبار ساخت مدرسه شهید هاشمی، مبلغ 106 میلیارد ریال آن از طریق سازمان‌های بین‌المللی و با پیگیری‌های اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی تامین شده است.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی 1401-1402 تعداد 29 هزار 802 دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس سطح استان مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: با توجه به آمار رو به رشد دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس سیستان و بلوچستان، این اداره تلاش خود در راستای جذب سرمایه از سوی سازمان‌های بین‌الملل برای ساخت و تجهیز مدارس استان مضاعف کرده است که در همین جهت در سال‌جاری تعداد 2 مدرسه 19 کلاسه در مهمان‌شهر نیاتک و 3 مدرسه 28 کلاسه در نصرت‌آباد با اعتباری بالغ بر 28 میلیارد ریال از محل کمک‌های سازمان‌های بین‌الملل در سطح استان تجهیز شدند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سیستان و بلوچستان، افزود: در سال‌جاری بهسازی 3 مدرسه 28 کلاسه در نصرت‌آباد و احداث 6 کلاس درس و بهسازی زیرساخت‌های بهداشتی در 7 مدرسه زاهدان، زابل و نیمروز با اعتباری بالغ بر 136 میلیارد ریال با مشارکت سازمان‌های بین‌الملل انجام پذیرفت.


سعدی همچنین، از کلنگ زنی یک‌باب مدرسه 12 کلاسه دیگر با اعتبار 110 میلیارد ریال در زاهدان با مشارکت سازمان‌های بین‌المللی خبر داد.

انتهای پیام
captcha