
به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش سیستانوبلوچستان،
علی باقرزاده، مشاور وزیر آموزش و پرورش، 27 اردیبهشتماه در نشست همفکری شورای معاونان ادارهکل و شورای معاونان شهرستانها و مناطق سیستانوبلوچستان با اشاره به مفاهیم مندرج در
آموزش و پرورش نوین اظهار کرد: در مفهوم هنر معلمی و توانمندی معلمان باید در بحث آموزشی بهروز باشند؛ معلم، قدرت خلاقیت رشد دانشآموز بهعنوان یادگیرنده را خواهد داشت.
وی گفت: فرصت بیبدیل در نزد معلمان از حیث در اختیار داشتن دانشآموزان، مؤلفهای مهم است و معلم باید بتواند از زمان در اختیار خودش بهرهگیری کند، در مفهوم سنجش و ارزشیابی هر چیزی باید قابل اندازهگیری باشد تا مدیریت شود و سنجش تمامساحتی و ارزشگذاری برای یادگیری کامل دانشآموز اتفاق بیفتد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در مفهوم پرورش استعدادها و مهارتهای فنی و حرفهای، افراد باید بتوانند در دوره تحصیل خود یک مهارت را فرا گرفته و در زندگی شخصی و اجتماعی خود بهکار گیرند، در مفهوم استفاده از فناوریهای نوین و افزایش زمان آموزش که مترتب بر آن است در حقیقت در کلاس معکوس آموزش رسمی بیرون از فضای کلاس اتفاق میافتد و در کلاس درس، تعمیق و تکمیل یادگیری رقم میخورد.
باقرزاده در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر لزوم تعامل، همفکری و بهرهگیری از خرد جمعی در برگزاری صحیح فرایند امتحانات و بهرهگیری از نتایج آزمونها در مسیر اهداف آموزشی،
پروژه مهر را ابر پروژهای دانست و افزود: قلب این پروژه ساماندهی صحیح و مطلوب نیروی انسانی است، در ساماندهی نیروی انسانی چهار مؤلفه تأثیرگذار نقشآفرینی میکنند که باید مهم قلمداد شوند و آن عبارتند از کنترل نیاز واقعی، کنترل موجودی واقعی، مدیریت تخصیص موجودی به نیاز و هنر مدیریت.
بروشکی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستانوبلوچستان نیز در این جلسه با تشریح و تبیین برنامهها، فعالیتها و شاخصهای آموزشی، تربیتی، نیروی انسانی و فضاها اظهار کرد: از اولویتهای مهم دستگاه تعلیم و تربیت استان توانمندسازی معلمان و مدیران مدارس است، در راستای تحقق این مؤلفه مقرر شده است خیران مدرسهیار در قالب گروههای علمی جهادی به مقوله توانمندسازی و تربیت مدرسان میانی در مناطق و شهرستانها بپردازند و پس از آن دیگر معلمان با برگزاری کارگاههای آموزشی، آموزشهای لازم را فرا گیرند.
وی گفت: در استان سیستانوبلوچستان یک جریان وفاق و همدلی با نگاه بلند مسئولان ستادی اعم از نماینده ولی فقیه، استاندار و دیگر مجموعهها با آموزش و پرورش ایجاد شده و نتایج خوبی را نیز تاکنون دربر داشته است، توسعه مدارس شبانهروزی، مراکز مهارتی و هنرستانهای فنی و حرفهای و کاردانش، ارتقای طرح روستا مرکزی و بهرهگیری از طرح آموزش از راه دور میتواند در مسیر کاهش آمار بازمانده از تحصیل و جذب حداکثری آنان کمک و شایانی کند.
انتهای پیام