ضرورت تلاش جامعه جهانی برای حل مشکلات مسلمانان کشمیر
کد خبر: 1371596
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۷
قاضی حبیب‌الرحمان عنوان کرد:

ضرورت تلاش جامعه جهانی برای حل مشکلات مسلمانان کشمیر

گروه سیاسی: سرکنسولگری جمهوری اسلامی پاکستان، از اعلام آمادگی دولت پاکستان برای حل اختلاف مردم مسلمان کشمیر با گفت‌و‌گو خبر داد و گفت: پاکستان آمادگی دارد تا مسئله اختلاف کشمیر، با گفت‌و‌گو حل شود زیرا امید است که جامعه جهانی به وظیفه خود در این خصوص عمل کند و به ظلم و ستم‌ها علیه مسلمانان کشمیر پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، قاضی حبیب‌الرحمان، 16 بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز همبستگی مردم پاکستان و کشمیر که در کنسولگری این کشور در مشهد برگزار شد، با بیان اینکه پاکستان حمایت‌های اخلاقی، سیاسی و معنوی خود را از مردم مظلوم کشمیر اعلام می‌کند، ابراز کرد: روز همبستگی با مردم کشمیر تجدید عهدی از سوی پاکستان با این مردم مظلوم است.

وی اقدامات دولت هند علیه مردم کشمیر را ظالمانه توصیف کرد و گفت: مردم مسلمان کشمیر زمانی که از دولت هندوستان جدا شدند به دلیل مسلمان بودن و شباهت‌های فرهنگی و دینی زیادی که با پاکستان داشتند، علاقه‌مند پیوستن به این کشور بودند، اما دولت هندوستان مردم مظلوم کشمیر را که اصرار به جدایی داشتند ظالمانه مورد ستم قرار داد.

سرکنسولگری جمهوری اسلامی پاکستان در مشهد روز همبستگی با مردم کشمیر را روز مهم و خاصی عنوان کرد و گفت: مردم پاکستان هرساله در هر کجای دنیا که باشند، این روز را گرامی می‌دارند.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۵ سال است که مردم کشمیر در حال مبارزه هستند، اظهار کرد: با وجود قطعنامه‎های رسمی سازمان ملل مبنی بر به رسمیت شناختن حق خودمختاری مردم کشمیر، کشور هند همیشه از ابزار زور علیه مردم این منطقه استفاده کرده و حق آنان را نادیده می‌گیرد.

حبیب‌الرحمان با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی پاکستان همواره حمایت خود از مردم مظلوم و ستم دیده کشمیر را اعلام کرده است،خاطر نشان کرد: مردم کشمیر طی یک رفراندوم و همه‌پرسی اعلام کردند خواستار پیوستن به کشور پاکستان هستند اما هند تاکنون هیچ توجهی به این قطعنامه‌ها نداشته است.

سرکنسولگری جمهوری اسلامی پاکستان در مشهد تاکید کرد: ما امیدواریم تلاش و مبارزات مردم کشمیر به ثمر برسد، روزی آن‌ها به حق خویش برسند و بتوانند مطابق خواسته خودشان به حکومت مورد نظر خویش دست یابند.

وی از اعلام آمادگی دولت پاکستان برای حل اختلاف مردم کشمیر با گفت‌و‌گو خبر داد و گفت: پاکستان آمادگی دارد تا مسئله اختلاف کشمیر، با گفت‌و‌گو حل شود زیرا امید است که جامعه جهانی به وظیفه خود در این خصوص عمل کند و به ظلم و ستم‌ها علیه کشمیر پایان دهد.

قاضی حبیب‌الرحمان با ابراز خرسندی از حمایت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران از مردم کشمیر، ابراز کرد: دولت و مردم ایران همیشه حمایت خود را از مردم مبارز به خصوص مردم کشمیر ابراز کرده‌اند.

captcha