پاکستان جامعه بین‌الملل را به حمایت از کشمیر فراخواند
کد خبر: 3523494
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴

پاکستان جامعه بین‌الملل را به حمایت از کشمیر فراخواند

گروه بین‌الملل: نخست‌وزیر پاکستان از جامعه بین‌المللی خواست از افزایش خشونت‌ها در حق کشمیر که دارای بیشترین جمعیت مسلمان‌نشین و تحت اشغال هندوستان است، جلوگیری کنند.

پاکستان جامعه بین‌الملل را به حمایت از کشمیر فراخواند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Tribune»، نواز شریف دیروز اعلام کرد: جهان باید خشونت‌هایی را که علیه مردم بی‌گناه کشمیر به خاطر دستیابی به حق آزادی روا داشته می‌شود را مورد توجه قرار دارد.

وی پس از سخنرانی روز دوشنبه( 25 مرداد) نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند و متهم کردن پاکستان به نقض حقوق بشر در استان بلوچستان این سخنان را مطرح کرد.

نواز شریف در سخنان خود سرکوب مردم کشمیر از سوی هند را محکوم کرد.

وی همچنین در دیدار با «سردار یعقوب خان»، رئیس‌جمهور کشمیر آزاد (تحت کنترل پاکستان) بار دیگر بر موضع قاطع پاکستان مبنی بر حمایت کامل اخلاقی، دیپلماتیک و سیاسی از مردم کشمیر (تحت کنترل هند) برای رسیدن به آزادی تأکید کرد.

درگیری‌های کشمیر از حدود 6 هفته پیش پس از کشته شدن «برهان وانی»، یکی از فرماندهان محلی «حزب المجاهدین» گروه استقلال طلب این منطقه آغاز و تاکنون ادامه دارد.

کشمیر منطقه‌ای تقسیم شده میان هند و پاکستان است. مردم منطقه تحت کنترل هند که اکثراً مسلمان هستند، از حاکمیت هند ناراضی‌ و خواهان استقلال و آزادی هستند.

بیش از 68 هزار نفر از آغاز درگیری‌ها میان مسلمانان و نیروهای هند در سال 1989 و سرکوب‌های نیروهای هندی کشته شده‌اند.

کشمیر دیروز، 26 مرداد نیز شاهد درگیری‌ها میان مردم و نیروهای هندی بود. نیروهای نظامی هند به خاطر پرتاب سنگ از سوی معترضان، به آن‌ها تیراندازی کردند که در نتیجه آن 5 غیرنظامی کشته و حداقل 15 نفر زخمی شدند.

خبر کشته شدن مردم کشمیر در سرینگر سبب خشم مردم مناطق مجاور شد و آن‌ها عصر دیروز با برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز گسترده اقدامات هند را محکوم کردند و شعارهایی برای آزادی کشمیر سر دادند.

captcha