نقض حقوق بشر در کشمیر مسئله داخلی هند نیست
کد خبر: 3524215
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
سازمان همکاری اسلامی:

نقض حقوق بشر در کشمیر مسئله داخلی هند نیست

گروه بین‌‌الملل: ایاد مدنی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی دیروز، 30 مردادماه، در یک کنفرانس خبری در اسلام‌آباد پاکستان تأکید کرد که نقض حقوق بشر در کشمیر تحت حاکمیت هند، یک مسئله داخلی نیست و جامعه بین‌المللی باید در این قضیه ورود پیدا کند.

نقض حقوق بشر در کشمیر مسئله داخلی هند نیست

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Daily Kashmir»، مدنی در این کنفرانس خبری که با حضور «سرتاج عزیز»، مشاور امور خارجی نخست‌وزیر پاکستان برگزار شد، نسبت به نقض حقوق بشر در کشمیر تحت حاکمیت هند و هفته‌ها درگیری میان پلیس و مسلمانان و کشته شدن شماری از مردم، ابراز نگرانی کرد.

وی گفت: سازمان همکاری اسلامی به افشای نقض حقوق بشر در دره اشغال شده کشمیر ادامه می‌دهد تا زمانی که این مسئله مطابق با قطع‌نامه‌های سازمان ملل و خواست مردم کشمیر حل شود.
دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با ابراز نگرانی شدید از موج خشونت‌ سربازان هندی علیه مردم غیرنظامی در کشمیر، از جامعه بین‌المللی خواست صدای خود را علیه این خشونت‌ها بلند کند.

وی گفت: ادامه این وضعیت کشمیر را به سمت برگزاری یک رفراندوم می‌برد. رفراندومی که براساس موازین شورای امنیت سازمان ملل مردم کشمیر را قادر سازد برای خود تصمیم بگیرند.

سرتاج عزیز، مشاور امور خارجی نخست‌وزیر پاکستان نیز در این کنفرانس خبری ضمن تشکر از سازمان همکاری اسلامی گفت: ما خواهان حل مسئله کشمیر از طریق گفت‌وگو میان هند و پاکستان هستیم.

وی افزود: جامعه بین‌المللی و سازمان ملل نیز باید مسئله نقض حقوق بشر در کشمیر را مورد توجه قرار دهند.

سرتاج عزیز همچنین با قدردانی از بیانیه بان کی مون، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، در مورد کشمیر گفت: دبیرکل سازمان ملل بر لزوم گفت‌وگو میان هند و پاکستان برای حل مسئله کشمیر تأکید کرد و امیدواریم که هند نیز به شیوه‌ای مثبت به این درخواست پاسخ دهد.
captcha