فعالیت 1650 هزار خیّر مدرسه‌ساز در داخل و خارج از کشور
کد خبر: 3678113
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳

فعالیت 1650 هزار خیّر مدرسه‌ساز در داخل و خارج از کشور

گروه اجتماعی: رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با اشاره به این‌که بیست سال از آغاز فعالیت انجمن خیرین مدرسه‌ساز می‌گذرد، گفت:۶۵۰ هزار خیّر مدرسه‌ساز در داخل و یک‌هزار نفر نیز درخارج از کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمدرضا حافظی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور یک‌شنبه، دهم دی‎ماه در آیین افتتاح هنرستان فنی و حرفه‌ای قلم‌چی اشترینان، گفت: خیرین افرادی واقع‌بین و آینده‌نگری هستند و در دوران حیات سرمایه خود را در راه خیر هزینه کرده و آثار و برکات آن‌را به‌خوبی می‌بینند.
وی با اشاره به این‌که بیست سال از آغاز فعالیت انجمن خیرین مدرسه‌ساز می‌گذرد، گفت:۶۵۰ هزار خیّر مدرسه‌ساز در داخل و یک‌هزار نفر نیز درخارج از کشور فعالیت می‌کنند.علی شهری، معاون پشتیبانی و امور مشارکت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم در این مراسم، گفت: ۲۵۰ واحد آموزشی فنی و حرفه‌ای نیمه تمام در کشور وجود دارد و به یک‌هزار واحد دیگر نیازمندیم که همت خیرین مدرسه‌ساز و دولتمردان را می‌طلبد.
وی افزود: استاندارد فضای آموزشی در کشور هشت مترمربع به‌ازای هر دانش‌آموز است ولی در حال حاضر به‌ازای هر دانش‌آموز پنج مترمربع فضا وجود دارد.
وی اضافه کرد: هم‌اکنون 38 درصد در دانش‌آموزان دوره متوسطه در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مشغول به تحصیل هستند که این درصد در برنامه ششم توسعه تا 50 درصد پیش‌بینی شده است.
معاون پشتیبانی و امور مشارکت‌های سازمان نوسازی وت جهیز مدارس کشور ادامه داد: علی‌رغم تلاش‌های بسیار دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تامین فضاهای آموزشی کشور هنوز با استانداردهای مطلوب فاصله داریم که خیرین نیز باید در این راستا حمایت‌های لازم را انجام دهند.

خیِّرین دستورات الهی را اجرا می‌کنند

علاء‌الدین بروجردی، نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، گفت: خیِّرین دستورات الهی را اجرا می‌کنند و از آن‌چه که دوست دارند انفاق می‌کنند.
وی افزود: هزاران جوان برومند جان خود را فدا کرده‌اند تا ایران اسلامی همواره سرافراز و پیروز باشد.
رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: هر آن‌چه که در عرصه‌های مختلف در کشور اتفاق می‌افتد در سایه امنیت پایدار رخ می‌دهد.
بروجردی اضافه کرد: نعمت سلامتی و امنیت مجهول هستند و انسان تا زمانی‌که این دو نعمت را از دست ندهد قدر آنها را نمی‌داند.
وی ادامه داد: سیاست آمریکا و رژیم صهیونیستی قصد ناامن کردن ایران را دارند و مجلس و دولت همه تلاش خود را برای آرام کردن اوضاع به‌کار می‌گیرند.
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مردم نیز نگران معیشت خود نباشند و به تبلیغات مسموم رسانه‌های معاند نظام توجه نکنند و قدر امنیت کشور را بدانند.

آموزش و پرورش باید فرهنگ کار خیرخواهانه را در جامعه نهادینه کند

کاظم قلم‌چی، رئیس بنیاد خیریه علمی ـ آموزشی قلم‌چی نیز در این مراسم، گفت: فضای کار خیر به‌عنوان یک وظیفه برای همه مردم ضروری است و این مهم از آموزش و پرورش به‌عنوان پایه و اساس فرهنگ‌سازی در جامعه برمی‌آید.
وی افزود: ما به مدرسه و معلم و دانشگاهی که دران تحصیل کرده‌ایم مدیون هستیم و باید حمایت‌های مالی را در این راستا انجام دهیم.
قلم‌چی گفت: مهم نیست در کدام شهر ایران مدرسه می‌سازیم باید فرهنگ کار نیک در کشور نهادینه شود.
رئیس بنیاد خیریه علمی ـ آموزشی قلم‌چی اضافه کرد: هر کس به اندازه توانش باید به امر مدرسه‌سازی کمک کنند تا مشکلات مدارس در کشور حل و فصل شود.
قلم‌چی بیان کرد: مسئولان، مدیران، معلمان و دانش‌آموزان مدارس وظیفه دارند تا به امر مدرسه‌سازی کمک کنند و این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود.

 

 

captcha