بنیاد ایدهی، بزرگترین نهاد خیریه پاکستان
کد خبر: 3755333
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵

بنیاد ایدهی، بزرگترین نهاد خیریه پاکستان

گروه بین‌الملل – بنیاد خیریه ایدهی در پاکستان، بزرگترین سازمان خیریه این کشور به شمار می‌رود و فعالیت‌های گسترده‌‌ای در زمینه پرورش کودکان بی‌سرپرست، نگهداری سالمندان و آموزش‌های خود اشتغالی دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری سی‌تی جی‌ان؛ تحقیقی در دانشگاه استنفورد نشان می‌دهد که پاکستان بیش از یک درصد از تولید ناخالص ملی خود را صرف امور خیریه می‌کند. همچنین مطالعه‌ دیگری در مرکز خدمات بشردوستانه پاکستان نشان می‌دهد که شهروندان این کشورسالانه بیش از دو میلیارد دلار صرف امور خیریه می‌کنند.

بنیاد ایدهی (Edhi) بزرگترین نهاد خیریه این کشور به شمار می‌رود که در 1951 توسط «عبدالستار ایدهی» تاسیس شد. ده هزار داوطلب در سراسر پاکستان با این بنیاد همکاری می‌کنند و در امور خیریه همچون ارائه غذا و خدمات پزشکی به سالمندان فقیری که از خانواده خود طرد شد‌ه‌ا‌ند شرکت می‌کنند. همچنین به افراد نیازمند مهارت های شغلی آموزش داده می شود تا بتوانند به استقلال مالی برسند.

بنیاد ایدهی 18 مرکز سرپرستی کودکان در سرتاسر پاکستان دارد؛ بسیاری از کودکان ساکن در این مراکز دچار عقب ماندگی ذهنی یا معلول هستند.
 
«شکیل احمد» مسئول بنیاد ایدهی در اسلام آباد می‌گوید: وقتی ایدهی این بنیاد را تاسیس کرد، گهواره‌ای را بیرون در گذاشت تا کسانی که نمی‌توانند نوزاد خود را نگهداری کنند آن را در گهواره بگذارند.

 مریم شش ساله یکی از 50 هزار کودکی است که توسط این بنیاد نجات یافته‌اند. او که والدینش در هنگام نوزادی او را رها کردند در پرورشگاه ایدهی در اسلام‌آباد زندگی می‌کند. او می‌گوید: من به مدرسه می‌روم؛ قرآن می‌خوانم؛ نماز می‌خوانیم و غذا می‌خوریم.

اکنون بنیاد ایدهی که نهادی غیر انتفاعی، غیر سیاسی و فراقومیتی است، یکی از پیشگامان خدمات اجتماعی به شمار می‌رود.

بنا به گزارش سازمان ملل متحد، برآورد می‌شود حدود 1.5 میلیون کودک خیابانی در پاکستان زندگی می‌کنند.
 
انتهای پیام
 
captcha