احتمال درخواست کمک پاکستان از صندوق بین‌المللی پول
کد خبر: 3753878
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹

احتمال درخواست کمک پاکستان از صندوق بین‌المللی پول

گروه بین‌الملل ــ رئیس جمهور جدید پاکستان اعلام کرد که ممکن است کشورش برای حل مشکلات اقتصادی به صندوق بین‌المللی پول مراجعه کند اما در وهله نخست، به دنبال کمک‌های مالی کشور‌های دوست خواهد بود.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «صنا» افغانستان؛ عمران خان که اخیراً در انتخابات پاکستان به پیروزی دست یافته، دولت پیشین را مسئول مشکلات اقتصادی پاکستان می داند و وعده داده است تا کمبود میلیارد‌ها دلار را که به گفته وی توسط مقامات فاسد در خارج از کشور نگهداری می‌شود، جبران کند.

این نخست‌وزیر پاکستان پیش از این نسبت به درخواست از صندوق بین‌المللی پول برای وام‌های فوری تمایلی از خود نشان نداده است.

وی درباره این موضوع عنوان کرد: شاید برای دریافت وام به منظور رسیدگی به مسائل اقتصادی کشور به صندوق بین‌المللی پول مراجعه کنیم. در عین حال تلاش می‌کنیم تا در ابتدای کار، از کشور‌های دیگر کمک بگیریم، چنانچه از سه کشور برای سپرده‌گذاری سرمایه در بانک دولت پاکستان درخواست کرده‌ایم تا به افزایش ذخیره ملی کمک کنند. عمران‌خان در صحبت‌های خود از این کشور‌ها نام نبرد.

عمران خان نخست‌وزیر جدید پاکستان است که حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری وی، در انتخابات سراسری سال ۲۰۱۸ این کشور با کسب ۱۱۰ کرسی از ۲۶۹ کرسی، اکثریت نسبی کرسی‌های مجلس پاکستان را به دست آورد.

انتهای پیام

captcha