لزوم پرهیز از موازی‌کاری در عرصه پژوهش
کد خبر: 1345997
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۲
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی تأکید کرد:

لزوم پرهیز از موازی‌کاری در عرصه پژوهش

گروه اندیشه: مرجع تقلید شیعیان بر لزوم پرهیز از موازی‌کاری در عرصه پژوهش تأکید کرد و گفت: باید از کارهای تکراری پرهیز نموده و عرصه‌های زمین مانده را مورد توجه قرار داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، از مراجع عظام تقلید عصر دیروز، 2 دی  در دیدار مسئولان پژوهشکده امام صادق(ع) وابسته به نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به مسئولان این پژوهشکده با تأکید بر اینکه استفاده بیشتر از ظرفیت حوزه مدنظر شما باشد، گفت: شما باید از کارهای موازی و تکراری پرهیز کنید و عرصه‌های زمین مانده را مورد توجه قرار دهید.
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر هماهنگی و تعامل مراکز پژوهشی، افزود: متأسفانه این روزها کار تکراری در زمینه پژوهش و نشر کتاب بسیار صورت می‌گیرد و کتاب‌هایی چاپ و منتشر می‌شود که قبلا مشابه آن انتشار یافته و در اختیار عموم قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه دنیای امروز دنیای پژوهش است، تصریح کرد: اگر نهاد و تشکیلاتی بدون پژوهش باشد، گرفتار خطا شده و بالندگی و پیشرفت خود را از دست داده و متوقف می‌شود.
وی افزود: امروز حتی مراکز صنعتی نیز به پژوهش و تحقیق توجه فوق‌العاده دارند و قطعا نهادهایی همچون سپاه و بسیج اگر پشتوانه پژوهش نداشته باشند، گرفتار مشکل خواهند شد.
این مرجع تقلید تأسیس پژوهشکده امام صادق(ع) را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن این پژوهشکده در شهر مقدس قم باید از اقیانوس بیکران حوزه علمیه بیشتر استفاده کنید و از رهنمودهای بزرگان و مراجع بهره گیرید و با نشریات قوی، خبررسانی کافی داشته باشید.
وی در پایان توصیه‌هایی به مسئولان پژوهشکده امام صادق(ع) ارایه و برای آنان در ادامه این مسیر آرزوی توفیق نمود.

captcha