غده سرطانی سلفی‌گری و تکفیر در مغز عالم اسلام در حال رشد است
کد خبر: 1367924
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۸
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

غده سرطانی سلفی‌گری و تکفیر در مغز عالم اسلام در حال رشد است

گروه اندیشه: تفکر سلفی‌گری و تکفیر همچون تومور و غده سرطانی در مغز عالم اسلام که مدینه منوره و مکه مکرمه است در حال رشد است، تنها شیعیان نیستند که با این دشمنی‌ها درگیرند بر همه عالمان دینی است که در مقابل تکفیری‌ها بایستند.


آیت‌الله عباس‌علی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، در رابطه با تاریخچه تفکر سلفی‌‌گری گفت: ریشه تفکر سلفی‌گری و تکفیری بسیار تاریخی است و به  گروه منحط خوارج در دوران حاکمیت حضرت علی(ع) برمی‌گردد.



وی افزود: گروه خوارج، شامل افرادی بود که در ظاهر آگاه و آشنا به قرآن و حتی برخی حافظ قرآن بودند و جز خود دیگران را محکوم می‌کردند و خود را عالم دین می‌دانستند.



امام جمعه زاهدان بیان کرد: خوارج در اساسنامه خود هم امیرالمؤمنین(ع) و هم معاویه را تکفیر می‌کردند و قصد کشتن هر دو را داشتند، اما باید بدانیم که آن فتنه عظیم به قدرت معنوی مولایمان امیرالمؤمنین علی(ع) خنثی شد و حضرت فرمود: من چشم فتنه را از کاسه درآوردم.



امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: این تفکر همچون تومور سرطانی است که در مغز عالم اسلام که مدینه منوره و مکه مکرمه است، در حال رشد است و بر همه عالمان دینی است که در مقابل تکفیری‌ها بایستند تا این غده سرطانی را از جامعه اسلامی ریشه‌کن کنند و تنها شیعیان نیستند که با این دشمنی‌ها درگیرند.



وهابیت، تفکری سیاسی با ابزار قراردادن مذهب است



آیت‌الله سلیمانی اظهار کرد: در برهه اخیر، تحت تأثیر تفکر منحط وهابیت که یک تفکر مذهبی و دینی نیست بلکه تفکری سیاسی در ردیف فرقه‌هایی همچون بهائیت در ایران و قادریه در هندوستان است و توسط استعمارگر پیر(بریتانیا) تقویت شد، سلفی‌گری و تکفیر مجدداً رشد کرد.



وی تصریح کرد: اصل تفکر سلفی و تکفیری به‌وسیله دنیای استکبار و متأسفانه تامین نیروی برخی کشورها همچون افغانستان، پاکستان و برخی کشورهای آفریقایی و با پشتیبانی مالی و دلارهای نفتی کشورهایی همچون عربستان سعودی پا گرفته است.



نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: پیامبر(ص) در حدیثی به نقل از صحیح بخاری و ترمذی و مسند احمد می‌فرمایند: خدایا، منطقه شام و یمن را برای ما مبارک گردان. صحابه گفتند: منطقه نجد را چطور؟ پیامبر(ص) سخن خود را تکرار فرمودند و صحابه مجدد از نجد پرسیدند. حضرت در مرحله سوم فرمود: در نجد زلزله‌ها و فتنه‌ها به وقوع خواهد پیوست و از اینجا شاخ فتنه تیز خواهد شد و حتی پیامبر(ص) به منبر خود اشاره می‌کنند و می‌فرمایند: از منبر من فتنه شروع خواهد شد.



وی بیان کرد: متأسفانه امروز وهابیت که مروّج اصلی تفکر سلفی و تکفیری در جهان است، از همین منطقه نجد و حجاز پشتیبانی مالی می‌شود.



امام جمعه زاهدان افزود: چهره‌ای که متأسفانه امروز این گروه‌ها از اسلام نشان داده‌اند، خشن و مشوش است و آسیبی که سلفی‌گری به اسلام زده است اگر صدها لشکر بخواهند در مقابل مبارزه کنند، نمی‌توانند همچنین آسیبی به اسلام بزنند.



استفاده از محتوای قرآن؛ بهترین راه مقابله با تفکر تکفیری



آیت‌الله سلیمانی با حساس دانستن این موضوع در عالم اسلام، بیان کرد: امیدواریم که با همت والای علمای اسلام، دانشگاهیان و بیداردلان عالم بتوانیم با رشد این تفکر مقابله کنیم و در این راستا، استفاده از محتوای قرآن بهترین ابزار مقابله است.



نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: باید از آیات قرآن کریم برای محکوم کردن اندیشه سلفی‌گری استفاده شود. خداوند متعال به‌صورت برجسته و مشهود در آیه 93 سوره نسا فرموده است: «وَمَن یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَآؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِیهَا وَغَضِبَ اللّهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِیمًا؛ و هر کس عمدا مؤمنى را بکشد کیفرش دوزخ است که در آن ماندگار خواهد بود و خدا بر او خشم مى‏‌گیرد و لعنتش مى‌‏کند و عذابى بزرگ برایش آماده ساخته است»، بنا بر این کسی حق ندارد کسانی را که ادعای اسلام دارند، از زمره اسلام خارج بداند، امروزه سلفی‌ها همه را از دایره اسلام خارج می‌دانند و فرمان قتل مردم بی‌گناه را به راحتی صادر می‌کنند.



آیت‌الله سلیمانی بیان کرد: استفاده از محتوای قرآن بهترین ابزار مقابله با وهابیت است و باید از آیات قرآن کریم برای محکوم کردن اندیشه سلفی‌گری استفاده شود.

captcha