پیوست فرهنگی را به تمام شئون زندگی تعمیم دهیم
کد خبر: 1409696
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۳
بنیانیان:

پیوست فرهنگی را به تمام شئون زندگی تعمیم دهیم

گروه اجتماعی: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید پیوست فرهنگی را به تمام شئون زندگی تعمیم دهیم، گفت: این امر جامعه را در برابر تهاجم فرهنگی و هضم در فرآیند جهانی شدن، مصون می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حسن بنیانیان، ‌رئیس سابق حوزه هنری کشور و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی روز گذشته، اول خرداد در «کارگاه آموزشی مدیریت جهادی در عرصه فرهنگ» که در شهرداری تبریز برگزار شد، اظهار کرد: نظام ما نظام جمهوری اسلامی است و این قید اسلامی یعنی که اعتقادات، ارزش‌ها و الگوی‌های رفتاری مبتنی بر این اعتقادات و ارزش‌ها برایمان از یک منبع الهی و خارج از روابط انسان‌ها ابلاغ شده و علاقه‌مندیم که در همه‌ روابط زندگی آن‌ها را جاری و ساری کنیم.

وی با بیان اینکه باید پیوست فرهنگی را به تمام شئون زندگی تعمیم دهیم، ‌افزود: باید یک نهضت عمومی بین همه‌ مدیران و نخبگان جامعه آغاز شود که آن مفهوم محاسبه‌گری که در تفکر دینی ما اصالت دارد در روابط سازمان‌ها هم رواج یابد.

بنیانیان گفت: باید همه این سؤال را از خود بپرسند، «من به‌عنوان مدیرکل مسکن و شهرسازی، به‌عنوان مدیر‌کل اقتصاد و دارایی و یا به‌عنوان مدیر سازمانی که تحت پوشش من است در تحولات فرهنگی جامعه چه نقشی ایفا می‌کنم؟» اگر این اتفاق را بتوانیم نهادینه کنیم، می‌توانیم در مقابل تهاجم فرهنگی و یا فرآیند جهانی‌شدن که دائم جامعه را تخریب می‌کند، مقاومت کنیم.

وی اضافه کرد: اگر این نهضت آغاز نشود، با این میزان که دستگاه‌های فرهنگی در کشور کار فرهنگی می‌کنند، قدرت مقابله با تهاجم فرهنگی و جهانی‌سازی را نداریم و این احساس به دست می‌آید که ما با وجود کارهای فرهنگی که انجام می‌دهیم، روند استقرار ارزش‌های فرهنگی‌مان در روابط روزمره‌مان مشهود نیست.

captcha