کفران نعمت؛ زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات اجتماعی
کد خبر: 1427200
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷

کفران نعمت؛ زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات اجتماعی

گروه اجتماعی: مسئول نهاد رهبری در دانشگاه مراغه با اشاره به لزوم رعایت تدبیر معاش در جامعه گفت: عدم تقوا و کفران نعمت می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات اجتماعی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حجت‎الاسلام محمد ابراهیم‌‎زاده، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه مراغه امروز، 17 تیر در جمع پایوران سپاه این شهرستان با بیان اینکه توکل الهی و تلاش خالصانه از زمینه‎های تدبیر معاش در سطح جامعه است، افزود: امکانات و نعمت‎های بسیاری به برکت نظام اسلامی در جامعه کنونی پدید آمده است.
وی با تأکید بر لزوم رعایت تدبیر معاش در جامعه گفت: عدم تقوا و کفران نعمت می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات اجتماعی شود.
این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: روزی حلالی که در سایه تلاش و توکل الهی به‌دست می‌آید، ماندگار بوده و کفران نعمت موجب کاهش رزق الهی می‌شود.
وی ادامه داد: شکر و سپاس‎گزاری در برابر نعمت‎های الهی و رزق حلال موجب افزایش آن‌ها و کفران نعمت و استفاده نادرست موجب کاهش و قطع رزق الهی می‌شود.
حجت‌‎الاسلام ابراهیم‎زاده تأکید کرد: غفلت نکردن از واجبات الهی و تلاش خالصانه در کسب روزی حلال، موجب استجابت بهتر دعاها و توفیق کسب می‌شود.

captcha