برنامه‌ریزی هدفمند، اوقات فراغت را به فرصت تبدیل می‌کند
کد خبر: 1434439
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷

برنامه‌ریزی هدفمند، اوقات فراغت را به فرصت تبدیل می‌کند

گروه اجتماعی: کارشناس مذهبی شهرستان زابل گفت: اوقات فراغت جوان و نوجوانان بهترین زمانی است که می‌توان این قشر را به مساجد جذب کرد و با آموزش‌های هدف‌مند و برنامه‌ریزی مناسب، می‌توان اوقات فراغت را تبدیل به فرصی برای شکوفایی استعدادها کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نادر جهانتیغ، کارشناس مذهبی شهرستان زابل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، گفت: مسجد از ابتدای شکل‌گیری اسلام، پایگاهی برای تصمیم‌گیری‌ها بوده، در زمان جنگ تحمیلی نیز هم محل برنامه‌ریزی‌ها و اعزام نیروهای جان برکف در دفاع از کیان میهن و ارزش‌های اسلامی بود.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده است که هر وقت جوانان و نوجوانان به مسجد نزدیک‌تر بوده و مباحث دینی و مذهبی عملی شده است در زندگی موفق‌تر بوده‌اند و با دوری از مسجد بیشتر درگیر معضلات اجتماعی شده‌اند.

این کارشناس علوم دینی بیان کرد: اگر ما می‌خواهیم جامعه سالم و به‌دور از ناهنجاری‌ها داشته باشیم، باید سعی کنیم نوجوانان و جوانان را به سمت مساجد جذب کنیم و از پایگاه‌های آسیب‌رسان دور کنیم.

وی اظهار کرد: اوقات فراغت جوان و نوجوانان بهترین زمانی است که می‌توان این قشر را به مساجد جذب کرد و با آموزش‌های هدف‌مند و برنامه‌ریزی مناسب، می‌توان اوقات فراغت را تبدیل به فرصی برای شکوفایی استعدادها کرد.

جهانتیغ اضافه کرد: امکانات و بودجه‌هایی که در اختیار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قرار می‌گیرد بسیار محدود است، اما می‌توان با فکر و اندیشه از حداقل‌ها استفاده کرد.

این کارشناس فرهنگی یادآور شد: دشمنان فرهنگ، به درون خانه‌های ما هم نفوذ دارند و ارزش‌ها و هویت ما را مورد هجوم قرار داده‌اند، که این مسئله‌ باید از سوی مدیران مسئول کانون‌ها مورد توجه قرار گیرد.

captcha