رویکرد اصلی جشن‌های زیر سایه خورشید ارتقای معرفت دینی است
کد خبر: 1436801
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۸
خوراکیان:

رویکرد اصلی جشن‌های زیر سایه خورشید ارتقای معرفت دینی است

گروه اجتماعی: مدیر عامل مؤسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی با بیان اینکه امسال جشن‌های زیر سایه خورشید در بیش از ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود، گفت: این اولین سالی است که همه استان‌های کشور میزبان کاروان‌های جشن زیر سایه خورشید هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، امیر خوراکیان، مدیر عامل مؤسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی روز گذشته، 15 مرداد در افتتاحیه نخستین اجلاس هم‌اندیشی و هماهنگی کاروان‌های رضوی با بیان اینکه امسال جشن‌های زیر سایه خورشید در بیش از 31 استان کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: این اولین سالی است که همه استان‌های کشور میزبان کاروان‌های جشن زیر سایه خورشید هستند.

وی با بیان اینکه جشن‌های زیر سایه خورشید در 200 شهر کشور برگزار می‌شود، ادامه داد: همچنین کاروان‌های رضوی برای اولین بار به 45 شهر از 10 کشور دنیا می‌روند و برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند.

خوراکیان با اشاره به تولید کتاب کار ویژه کاروان‌های رضوی بیان کرد: با تنظیم دستورالعمل‌های ویژه مبلغان، خدام و نمایندگان تشکل‌ها، سعی شده تعریف دقیق و درستی از نقش‌ها هر یک از اعضا کاروان‌ها صورت گیرد، بنابراین این کتاب را به چاپ رساندیم.

مدیر عامل مؤسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی ادامه داد: همچنین سعی شده با آسیب‌شناسی برنامه‌های سال‌های قبل و انتخاب بهتر و دقیق‌تر خدام و مداحان برای کاروان‌های جشن‌های زیر سایه خورشید گامی مؤثر برای بهتر برگزاری آن برداریم.

وی ابراز کرد: از جمله برنامه‌های آستان قدس رضوی برگزاری مسابقات کتابخوانی به‌صورت مکتوب و مجازی در قالب جشن‌های زیر سایه خورشید و با هدف برقراری ارتباط مستمر مخاطبان با آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) و معرفت‌افزایی آنان و همچنین تهیه یکصد عنوان محصول فرهنگی از سوی این مؤسسه بوده که این محصولات در تعداد 5 میلیون محصول تهیه و در اختیار تشکل‌های استان‌های مختلف قرار گرفته است.

خوراکیان در ادامه با بیان اینکه رویکرد اصلی جشن‌های زیر سایه خورشید ارتقا معرفت دینی است، عنوان کرد: در برگزاری این جشن‌ها سعی شده است علاوه بر شور و نشاط معنوی، ارتقای معرفتی و دلبستگی به امام(ع) را در مخاطب به‌وجود بیاوریم.

مدیر عامل مؤسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی با اشاره به جریان سکولار، گفت: امروز جریان بیداری سکولار یک جریان جدی است و در زوایای مختلف زندگی فردی و اجتماعی جامعه وجود دارد، بنابراین محبت مردم به ساحت اهل‌ بیت(ع) در برنامه‌های این کاروان تبلور پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه برگزاری جشن‌ها و اعزام کاروان‌های رضوی به نقاط مختلف به‌منظور تبیین معارف امام رضا(ع) در تمامی عرصه‌های زندگی است، ابراز کرد: همچنین جشن‌های زیر سایه خورشید جشنی مردمی بوده و تشکل‌ها نقش محوری را در برگزاری این برنامه‌ها بر عهده‌ دارند.

captcha