تمسک به مفاهیم جهاد و شهادت رمز موفقیت رزمندگان ایرانی بود
کد خبر: 1455334
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی لرستان:

تمسک به مفاهیم جهاد و شهادت رمز موفقیت رزمندگان ایرانی بود

گروه هنر: امام خمینی(ره) با تمسک به مفاهیم جهاد و شهادت و یادآوری حماسه عاشورا میدان نبرد را به صحنه نمایش رشادت و شهادت جوانان ایران تبدیل کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سعید محمدزاده، رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی لرستان در دومین همایش «یاران بی‌ادعا» که به‌مناسبت هفته دفاع مقدس و با حضور جمعی از مسئولان استانی و مهندس کربلایی، رئیس بنیاد شاهد دانشگاه علمی ـ کاربردی امروز، هفتم مهر در سالن اجتماعات پیامبر اعظم(ص) دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: در دین مبین اسلام هر امری برای رضای خدا باشد به سر منزل مقصود می‌رسد.
وی با بیان این‌که کارها به دو بخش معیشتی و اخروی دسته‌بندی می‌شوند، تصریح کرد: در جهان‌بینی توحیدی، امورات اگر در مسیر الهی باشند مرتبه بالایی خواهند یافت.
محمدزاده با طرح این سؤال که چرا دفاع ما دفاع مقدس شد، افزود: جلوگیری از تجاوز متجاوزان در هر کشوری رسم است اما به این دلیل که حرکات رزمندگان ما حرکات الهی بود تقدسی به آن بخشیده شد و دفاع ما از دفاع عمومی به دفاع مقدس مشهور شد.
رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی لرستان با تشریح علت انگیزه صدام از جنگ علیه ایران، افزود: واهمه صدام از انتشار افکار انقلاب اسلامی ایران در دل شیعیان عراق و تصاحب رهبری جهان عرب دو علت انگیزه ایران از حمله به ایران بود؛ کمااینکه صدام با تصور اینکه نیروهای مسلح ایران توان مقابله با او را ندارند و دلگرمی آمریکا در این حمله نقش عمده‌ای داشت.
وی با بیان اینکه امام با تمسک به مفاهیم جهاد و شهادت و یادآوری حماسه عاشورا میدان نبرد را به صحنه نمایش رشادت و شهادت جوانان ایران تبدیل کرد، تصریح کرد: تبعیت مردم و مسئولان از فرامین امام در زمان جنگ موجب ایجاد صحنه‌های زیبایی در جنگ نابرابر عراق و ایران بود.
محمدزاده با ییان نقش مردم در هشت سال دفاع مقدس، گفت: نقش مردم به دو صورت مستقیم در خط مقدم جبهه و گروهی به صورت غیرمستقیم در تأمین بخشی از هزینه‌های جنگ کمک کردند که نباید از نقش ارزشمند زنان در آن برهه از زمان غافل شد.
وی در تشریح نقش زنان در دفاع مقدس، عنوان کرد: زنان با تأمین و بسته‌بندی مایحتاج رزمندگان، پشتیبانی جنگ، پرستاری از رزمندگان، و مهم‌تر از همه در پاسداری از حریم خانواده به هنگام حضور همسران در صحنه جنگ، یاریگر مردان خود در صحنه جهاد و شهادت بودند.
وی با بیان این‌که وظیفه ما در حال حاضر داشتن بصیرت لازم در شناخت دشمن است، ادامه داد: اگر ما گوش به فرمان ولایت باشیم و از دستورات او تبعیت کنیم می‌توانیم در دفاع موفق باشیم زیرا فرامین رهبری از یک اتق فکر قوی گرفته می‌شود که نمونه آن نام‌گذاری سال است.

captcha