قرآن بر مسئله ولایت توأم با معرفت ولی تأکید دارد
کد خبر: 1458302
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
مسئول کانون‌های مساجد خمین:

قرآن بر مسئله ولایت توأم با معرفت ولی تأکید دارد

گروه اجتماعی: اجرای دین به شکل دقیق، صحیح و بدون تحریف در جامعه وابسته به ولایت است و به همین علت قرآن مسئله ولایت را با تأکید بر معرفت ولی در هر زمان مطرح کرده است.

رضا کوچکی، مسئول کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد خمین در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: ولایت مهم‌‌ترین عامل مصونیت پیام‌ها و دستورات الهی است و سبب انتقال درست به جامعه و نسل دیگر فراهم شدن زمینه اجرای آن می‌شود.

وی با بیان اینکه با ولایت می‌توان آموزه‌ها و معارف اسلامی را آموخت، افزود: اجرای دین به شکل دقیق، صحیح و بدون تحریف در جامعه وابسته به ولایت است و به همین علت قرآن مسئله ولایت را با تأکید بر معرفت ولی در هر زمان مطرح کرده است.

کوچکی با اشاره به اینکه این دهه، فرصتی ارزنده برای تبیین فرهنگ غدیر است، افزود: عید غدیر از اهمیت والایی برخوردارست و بصیرت‌بخشی و آگاهی‌افزایی درباره ولایت فقیه می‌تواند نقش ارزنده‌ای در راستای از بین بردن نقشه‌های شوم دشمنان داشته باشد.

عید غدیر؛ افضل اعیاد اسلامی
وی با بیان اینکه عید غدیر افضل اعیاد اسلامی است، تصریح کرد: در احادیث آمده که این عید عید اکبر است و اهمیت عیدغدیر در این است که امامت و ولایت و نیاز همیشگی بشر است و عیدغدیر روز تکمیل رسالت پیامبر اکرم(ص) و روزی است که در آن امیرالمؤمنین(ع) به‌عنوان اسوه و نمونه انسانی عنوان شد.

مسئول کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد خمین، افزود: غدیر برای بازسازی مبانی فکری، سیاسی در اذهان مسلمانان بسیار مؤثر است و این مهم در طول انقلاب اسلامی به اثبات رسیده است.

این مقام مسئول در پایان، اجرای برنامه‌های متعدد و متنوع در دهه ولایت را موجب تبیین غدیر بیان کرد و گفت: برگزاری جام فوتسال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، برگزاری مراسم در کانون کوثر روستای شهابیه، توزیع کتاب و پوستر، برگزاری مسابقه قرآنی در رشته‌های مختلف حفظ ، مفاهیم و اذان، مسابقات کتبی غدیر و مسابقات پیامکی بهترین جمله درباره غدیر از جمله برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنر مساجد خمین در دهه ولایت است.

captcha