دستگاه‌های فرهنگی به روشنگری اذهان مردم درباره مسائل خرافی بپردازند
کد خبر: 1459022
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶

دستگاه‌های فرهنگی به روشنگری اذهان مردم درباره مسائل خرافی بپردازند

گروه اجتماعی: مسئول اداره تبلیغات اسلامی بشرویه با اشاره به اینکه دستگاه‌های فرهنگی باید به روشنگری اذهان مردم درباره مسائل خرافی بپردازند، گفت: باورهای اعتقادی مردم باید تقویت شود تا آنجا که در برابر این‌گونه شبهات دچار تردید و شک نشوند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام رضا بهشتی‌فر، مسئول اداره تبلیغات اسلامی بشرویه امروز، 19 مهرماه در نشستی با اصحاب رسانه گفت: معاندین اسلام که همواره در فکر ضربه زدن به پیکره دین مبین اسلام هستند، از هیچ شیوه‌ای برای خدشه وارد کردن به اعتقادات دینی و مذهبی مسلمانان فروگذار نکرده‌اند و در قالب بیان خرافات از جمله خواب‌نما شدن و دیدن رؤیاهای به اصطلاح صادقانه، با احساسات و اعتقادات مسلمانان بازی می‌کنند.



وی ضمن تأکید بر هوشیاری مردم نسبت به انتشار این‌گونه خرافه‌ها، بیان کرد: خواب‌ها از نظر شرعی هیچ حجتی ندارند و مراجع نیز در این خصوص اتفاق‌نظر دارند، متاسفانه حجم ارسال این گونه خرافه‌ها در حال افزایش است که مردم باید بیش از گذشته هوشیار باشند و اجازه ندهند دشمنان اسلام با این شیوه اعتقادات آنان را دست‌مایه افکار پلید خود قرار دهند.



مسئول اداره تبلیغات اسلامی بشرویه با اشاره به اینکه باورهای اعتقادی مردم باید تقویت شود تا آنجا که در برابر این‌گونه شبهات دچار تردید و شک نشوند، افزود: این وظیفه تمام دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، حوزه علمیه، روحانیت و رسانه‌هاست که در این خصوص روشنگری کنند.



بهشتی‌فر افزود: در این موارد که متأسفانه در حال گسترش نیز هست، دو هدف عمده دنبال می‌شود، اول ضربه زدن به اعتقادات در پوشش ارزش‌های اسلامی است همچون دیدن خواب امامان بزرگوار و... که در این مورد عامل ایجاد کننده این شبهه سعی دارد به مخاطبان القاء کند که آنچه باعث می‌شود به خوشبختی و یا بدبختی برسد، انجام کاری است که در پیامک توصیه شده و در اینجا اعتماد و توکل به  پروردگار را درمیان مردم متزلزل می‌شود و از آنجایی که این شبهات جزء خرافه چیز دیگری نیست و نهایت به وعده‌ای که به دروغ از سوی امام نام برده شده، نمی‌رسد لذا اعتقاد به ائمه اطهار(ع) و توسل به آنان نیز خدشه‌دار می‌شود.



وی بیان کرد: این‌گونه پیامک‌ها هیچ جایگاه دینی، شرعی و عرفی نداشته و اهداف شومی از جمله از بین بردن اعتقادات مردم ، سوء استفاده ابزاری از دین اسلام و تزلزل در مبانی اعتقادی جامعه وجوانان ومتهم کردن مسلمانان به خرافه‌گرایی را دارند که انتظار می‌رود مردم مسلمان در هنگام برخورد با این‌گونه نوشته‌ها و پیامک‌ها آنها را حذف کنند و همچون گذشته با روشنگری و تبیین اهداف پشت پرده دشمن در جهت اعتلای فرهنگ ناب محمدی(ص) و تقویت بنیه اعتقادی بکوشند.

captcha