ماندگاری نهضت عاشورا به برکت مجاهدت‌های امام سجاد(ع) است
کد خبر: 2611514
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱

ماندگاری نهضت عاشورا به برکت مجاهدت‌های امام سجاد(ع) است

گروه اجتماعی: مسئول نهاد نمایندگی ولی‌ فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: رسالت و مسئولیت امام سجاد(ع) انتقال پیام عاشورا و تکمیل قیام امام حسین(ع) بود که به زیبایی این تکلیف را ادا کرده و ماندگاری این نهضت به برکت مجاهدت و روشنگری‌های ایشان است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، با توجه به همزمانی ورود کاروان اهل بیت(ع) به شهر شام در اول صفر و خطبه‌خوانی حضرت سجاد(ع) و حضرت زینب(س) همایش منشور عزت در راستای تبیین خطبه‌های آن حضرت با حضور مسئولان اوقاف استان و جمع کثیری از مردم شب گذشته، 3 آذر در بقاع باقریه بیرجند برگزار شد.



حجت‌الاسلام سیدحسن سعیدی، مسئول نهاد نمایندگی ولی‌ فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این همایش با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) به‌واسطه حضور درکربلا و مشاهده آن واقعه عظیم نقش مهمی در حفظ و حراست فلسفه قیام و حقایق آن برعهده داشت، گفت: آن بانوی ارزشمند اسلام با تبلیغ صحیح واقعه عظیم عاشورا سبب ماندگاری آن نهضت در جهان شد.



وی تأکید کرد: رسالت و مسئولیت امام سجاد(ع) انتقال پیام عاشورا و تکمیل قیام امام حسین(ع) بود که به زیبایی این تکلیف را ادا کرده و ماندگاری این نهضت به برکت مجاهدت و روشنگری‌های ایشان است.



سعیدی با یادآوری یکی از فرموده‌های امام حسین(ع) که فرمودند: قیام من بر مبناى تمایلات نفسانى نیست و من به‌منظور طغیان، فساد، تباهى و ستم خروج نمى‌کنم، بلکه انگیزه‌ام اصلاح امت جدم رسول خدا(ص) است یکی از مهم‌ترین اهداف قیام امام حسین(ع) را احیای امر به معروف و نهى از منکر دانست.



وی با بیان اینکه مقصود امام حسین(ع) از عبارت من برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم نقش محورى امر به معروف و نهى از منکر است، افزود: عاشورای حسینی از جمله انقلاب‌هایی است که درگذر زمان بی‌رنگ و محو نشده بلکه سرمشق بسیاری از انقلاب‌های بعد از خود شده است.



مسئول نهاد نمایندگی ولی‌ فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مطالعه متن خطبه‌های حضرت سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در شام را یکی از راه‌های تبرک جستن از ماه صفر بیان کرد و افزود: نخستین درس از قیام امام حسین(ع) را حضرت زینب(س) و حضرت سجاد(ع) گرفتند و به‌درستی به آیندگان انتقال دادند. 



وی با بیان اینکه اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر تا جایی است که سایر فرایض و دستورهای اسلامی در پرتو اجرای آن محقق می‌شود، افزود: اصلاح‌خواهی و اصلاح‌طلبی در میان جامعه و امت اسلامی، حرکت در مسیر سیر نبوی و ولایت علوی و رسوا نمودن حکومت‌های فاسد و ظالم از دیگر اهداف سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش بود. 



سعیدی با بیان اینکه فلسفه و نهضت امام حسین(ع) و عاشورا در جهان جایگاه خاصی دارد، افزود: در تاریخ هر کسی خواست که عزاداری امام حسین(ع) را تضعیف کند و در مقابل مردم و دلبستگی آن بایستد خودش سند نابودی‌اش را امضا کرد.

captcha