امام خمینی(ره) با هیچ عالمی پس از دوران معصومین(ع) قابل قیاس نیست
کد خبر: 2869501
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
آیت‎الله جنتی:

امام خمینی(ره) با هیچ عالمی پس از دوران معصومین(ع) قابل قیاس نیست

گروه اجتماعی: رییس شورای نگهبان بر لزوم بازشناسی اندیشه‎های امام راحل از سوی طلاب غیر ایرانی محصل ایران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، آیت الله جنتی امروز در مراسم اختتامیه جشنواره شیخ طوسی گفت: طلابی که المصطفی(ص) مشغول به تحصیل هستند باید بدانند که این حوزه، حوزه ایمان و معرفت و اخلاق است.
وی افزود: خروجی این حوزه باید تربیت اخلاق، تهذیب نفس و تزکیه اخلاق و رسیدن به جایگاه معنوی متعالی مورد نظر اسلام باشد.
امام جمعه موقت تهران یادآورشد: طلاب المصطفی(ص) باید در این کشور با اندیشه های امام راحل و مقام معظم رهبری آشنا شوند.
وی اظهارکرد: امام خمینی(ره) پس از ائمه معصومین(ع) در تاریخ اسلام، ثانی نداشته است و هیچ کدام از علما قابل قیاس با امام ما نبودند.
جنتی با اشاره به مساله تکفیری گری در دنیای معاصر گفت:مثاله تکفیر مذهبی نیست و مساله صددرصد سیاسی است.
وی با اشاره به این مطلب که خوارج اولین گروه تکفیری در جهان اسلام بودند، گفت: پس از اینکه گروه های عقیدتی و مذهبی زیادی در دنیای اسلام و به ویژه در حوزه اهل سنت ظهور کردند، حاکم وقت دستور داد که همه آنها در چهار مذهب خلاصه شوند.
وی خاطرنشان کرد: سلفی گری جریانی بود که از دل این جریان شکل گرفت و در ابعاد مختلف پروبال پیدا کرد و این جریان سلفی گری به دو شکل سلفی گری معتدل و تندور شکل گرفت.
جنتی خاطرنشان کرد: افرادی مثل حسن البنا سلفی معتدل بودند که عده دیگر سلفی حاد بودند که آنها نه تنها معتقد بودند که تنها ما حق هستیم، دیگران را نیز تکفیر می کردند؛ این تفکرات در افغانستان نضج گرفت ودر عراق نیز شدت گرفت و از انشعابات آنها گروه هایی مثل داعش شکل گرفت؛ ابوبکر البغدادی نیز به عنوان رییس این گروه خود را خلیفه همه عالم معرفی کرد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به دو نگاه دشمن غریب و بعید در تفکرات داعشیون گفت: را برای خود مشخص کردند که دشمن اصلی آنها در ابتدا مسلمانان و شیعیان هستند و دوم، آمریکا و مستکبران عالم است و به همین خاطر با بدتر ترین خشونت هامسلمانان را به قتل می رسانند.
وی خاطرنشان کرد: کسی که قرآن را قبول داشته باشد و کوچکترین اطلاعاتی در خصوص سنت پیامبر داشته باشد هیچگاه به این راحتی کسی را نمی کشد.
وی گفت: اسلام حقیقی دین محبت است ولی با شرک و ظلم مقابله می کند؛ اسلام دین اشدعلی الکفار و رحمابینهم است ولی این داعشی ها دقیقا برعکس آن عمل می کنند.
رییس شورای نگهبان خاطرنشان کرد: موج انقلاب اسلامی در حالی جهانی شدن بود که دشمنان به این فکر افتادند که این اسلام خواهی را به اسلام ستیزی تبدیل کنند؛ آنها قدرت مسلمانان را از تقابل با اسراییل به سوی جنگ با یکدیگر منحرف کردند.
وی گفت:امروزه کرسی های اسلام شناسی در غرب زیر نظر صهیونیست هاست؛ دشمنان ما سعی می کنند که اسلام گریزی و اسلام هراسی را با ایجاد این گروه های تکفیری دامن بزنند.
امام جمعه موقت تهران یادآورشد: این سرمایه عظیم از سوی این کشورها به سوی تکفیری ها سرازیر شده است؛ مطمن هستیم که خطر تکفیری ها روزی دامن همه این کشورهای غربی و حتی به ظاهر اسلامی که تکفیری ها را پر و بال داد را خواهد گرفت.
رییس شورای نگهبان با ذکر این مطلب که چرا علمای جهان اسلام سکوت کرده اند و چرا در این حوزه وحدت اسلامی را مطرح نمی کنند، گفت: نباید اجازه دهیم که جوانانی که می توانند در بیداری اسلامی نقش آفرین باشند در دام این گروه ها بیافتند و این مسوولیت بر عهده علماست؛ همین داعشی ها نیز اگر دست در دست علما می دادند به دام چنین گروه هایی نمی افتادند.

captcha