تربیت دینی کودکان متأثر از رفتار والدین است
کد خبر: 2885754
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۲

تربیت دینی کودکان متأثر از رفتار والدین است

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی جاسک گفت: تربیت دینی کودکان متأثر از رفتار والدین در شرایط مختلف است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌الاسلام حمید غلام پور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی جاسک روز گذشته، 3 اسفند با حضور در جمع بانوان مددجوی کمیته امداد، اظهار کرد: والدین اگر به دنبال تربیت دینی فرزندان خود هستند، ابتدا باید به رفع مشکلات رفتاری خود بپردازند زیرا حتی رفتار همسران با یکدیگر در تربیت دینی فرزندان آنها تأثیرگذار است.
وی با بیان اینکه مادر، بیشترین تأثیررا در تربیت فرزندان به‌ویژه تربیت دینی آنها دارد، اظهار کرد: کودکان همواره در حال الگوگیری از والدین خود به‌ویژه مادران هستند بنابراین مراقب از گفتار، رفتار و اعمال توسط مادران امری ضروری است.
حجت‌الاسلام غلام پوربا ارائه راهکارهای تربیتی با استناد به سیره زندگی پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) بیان کرد: والدین می‌توانند در آنچه دستور دین و پیامبر اسلام(ص) است، برای فرزندان خود الگو باشند و برخی عادات پسندیده و رفتارهای نیکو مانند پیشی گرفتن در سلام را اجرا کنند تا فرزندانشان از آنها بیاموزند.
وی در پایان با اشاره به آثار نامطلب شبکه‌های ماهواره‌ای بر تربیت دینی در خانواده‌ها گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای نیز اغلب با برنامه‌های خود تلاش در کمرنگ کردن تربیت دینی در خانواده‌ها دارند و این اقدام را به تدریج و در بسیاری از موارد نامحسوس انجام می‌دهند. برنامه‌های ماهواره‌ها مغایر با تربیت اسلامی است و وجود آنها در خانواده‌ها به‌طور قطع می‌تواند آثار نامطلوبی بر تربیت دینی فرزندان بگذارد.

captcha