استعمار نوین به دنبال فتح فکر و اندیشه‌هاست
کد خبر: 3313553
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
حجت الاسلام کیخا:

استعمار نوین به دنبال فتح فکر و اندیشه‌هاست

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرستان زابل گفت: در استعمار قدیم، دولت‌های استعمارگر با حمله به سرزمین‌های دیگر قتل و غارت راه انداخته و ثروت آن کشورها را چپاول می‌کردند، اما در استعمار نو دیگر فتح سرزمین جغرافیایی نیست، بلکه فتح فکر و اندیشه‌ها مطرح است.

به گزارش خبرگزاری بین ‌المللی قرآن (ایکنا) از سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام علی اکبر کیخا، امام جمعه شهرستان زابل طی سخنانی در مصلی المهدی (عج) این شهرستان، گفت: جنگ نرم و تهاجم فرهنگی از جمله مسائلی است که مقام معظم رهبری بارها و بارها در بیاناتشان به آن اشاره و تأکید داشته‌اند.

امام جمعه شهرستان زابل افزود: در استعمار قدیم، دولت های استعمارگر با حمله به سرزمین های دیگر قتل و غارت راه انداخته و ثروت آن کشورها را چپاول می کردند، اما در استعمار نو دیگر فتح سرزمین جغرافیایی نیست، بلکه فتح فکر و اندیشه‌ها مطرح است.

وی تصریح کرد: وقتی فکر و اندیشه یک کشور را فتح کردند، آنان را تحت امر خود درمی آورند و براحتی می توانند تمام ذخایر ملی و ثروت ملت ها را به تاراج ببرند. استعمار نوین با جنگ نرم در صدد تصرف منابع و ظرفیت ها و ذخیره های کشورهای اسلامی است و می بینیم که با راه اندازی انواع شبکه های مجازی، ماهواره و تبلیغات فراوان روی فکر و روان جوانان مسلمان کار می کنند.

کیخا با بیان اینکه استکبار جهانی امروز با راه اندازی جنگ های نیابتی گروه های تروریستی داعش، القاعده، النصره و عربستان را ایجاد کرده است، گفت: دشمنان از رزمندگان مسلمان ایران ضربات محکمی خورده اند، به همین دلیل دیگر جرئت حمله و جنگ مستقیم را ندارند. ما باید توطئه های دشمن را به موقع شناسایی کنیم، در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان ایستادگی کنیم و با ترویج سبک زندگی اسلامی مراقب فرزندان و خودمان باشیم.

captcha