سلامت کامل زائرین همدانی در پی حادثه منا
کد خبر: 3370475
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
الهی‌تبار خبر داد:

سلامت کامل زائرین همدانی در پی حادثه منا

گروه اجتماعی: معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری همدان از سلامتی زائران همدانی خبر داد و افزود: خوشبختانه در حادثه تأسف بار منا از زائرین استان همدان کسی آسیب ندیده‌است.

محمدابراهیم الهی‌تبار، معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، ضمن ابراز تأسف از حادثه غم‌بار منا اظهار کرد: تا کنون در ماجرای منا از زائرین استان همدان کسی آسیب ندیده و مفقودی، مجروح و شهید نداشته‌ایم.

وی افزود: تا شب گذشته، سوم مهرماه بنده پیگیر وضعیت زائرین استان بودم که مشخص شد همه افراد اعزامی به مناسک حج از استان سالم هستند و کسی آسیب ندیده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در پیام رهبر معظم انقلاب نیز به صراحت بی کفایتی دولت آل‌ سعود اشاره شده که آن‌ها باید پاسخ‌گو باشند زیرا برگزاری چنین تظاهرات عظیم مسلمانان جهان در یک مکان مقدس نیازمند تدابیر لازم است که دولت آل‌ سعود از آن غفلت کرد.

الهی‌تبار بیان کرد: این مناسک از نظر کمی و کیفی نیازمند مدیریت و برنامه ریزی دقیق است، دولت آل‌سعود اینقدر در یمن به کشتار پرداخته که از موضوع مهم مناسک حج غافل شده است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری همدان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به صلاح است مردم امسال باز هم به حج بروند، عنوان کرد: این امر نیازمند تصمیم گیری مسئولین عالی‌رتبه کشور است که به‌طور قطع دیدگاه و خواستار مردم نیز بر روی آن تأثیرگذار است و باید ببینیم سیاست‌های کلی نظام در این مورد چیست.

captcha