روشنگری‌های حضرت زینب(س) تکمیل کننده قیام عاشورا است
کد خبر: 3401724
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱

روشنگری‌های حضرت زینب(س) تکمیل کننده قیام عاشورا است

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: روشنگری‌های حضرت زینب(س) تکمیل‌کننده قیام عاشورا بود، تا پیش از آن مردم تصور می‏‌کردند بنی‎امیه در کربلا به جنگ با خروج‌کنندگان بر امامی عادل رفته‌‏اند، اما خطبه‌های زینب(س) نقاب را از چهره حکومت کنار زد.

به گزارش خبرگزاری بین‌ المللی قرآن (ایکنا) از سیستان وبلوچستان، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان در همایش رهروان زینبی که روز گذشته در زاهدان برگزار شد، گفت: رشادت‌ها و دلاوری‌هایی که حضرت زینب(س) به عنوان الگوی کامل یک زن مسلمان و مبارز در قیام کربلا نشان دادند، قابل وصف نیست.
وی بیان کرد: گاهی این شبهه گفته می‏شود که چرا امام حسین(ع)، خانواده‎شان را با خود کربلا بردند؛ اما وقتی رشادت‎های حضرت زینب(س) را می‎بینیم، می‎فهمیم که رسالت این بانوی بزرگوار، تکمیل کننده قیام عاشورا است و گرنه این قیام در کربلا می‎مُرد.
مدیرکل اوقاف استان افزود: حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا، سه وظیفه خطیر به عهده داشت که اولین مأموریت حضرت، پرستاری از امام زمان خود ( امام سجاد(ع))، زنان بی‎سرپرست و یتیمان بود.
وی اظهار کرد: پس از واقعه عاشورا حضرت زینب(س) 8 ماه در سفر بودند و از شهری به شهر دیگر برده می‏شدند؛ شدت مصیبت‎های حضرت به حدی بود که گاه نشسته نماز می‌خواندند و بدین جهت، در فاصله یک سال و اندی پس از واقعه عاشورا، در سن 57 سالگی از دنیا رفتند.
وی گفت: دومین وظیفه خطیر این بانوی بزرگوار، پرستاری از مردم مریض روزگار بود؛ مردمی که تا قبل از ورود حضرت زینب (س) به سرزمین‎شان، تصور می‏کردند که بنی‎امیه تنها وارثان پیامبرانند، ایشان چنان خطبه‎هایی خواندند که اشک همین مردم از حقیقت بی‏خبر را درآوردند.
مدیرکل اوقاف استان ادامه داد: حضرت در دو شهر شام و کوفه خطبه خواندند، خطبه‎هایی که همچون بمب منفجر شد و کوفه را متلاشی کرد؛ طوری که زن یزید به گریه افتاد و سینه چاک کرد و اثر همین خطبه‏ها بود که یزید مجبور شد فرمان دهد اسرا را با احترام به مدینه بازگردانند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: سومین وظیفه مهم حضرت زینب (س) کنار زدن نقاب از چهره بنی‏امیه بود. روشنگری‌های حضرت زینب(س) تکمیل کننده قیام عاشورا است، تا پیش از آن روشنگری‎ها، بنی‎امیه چنان چهره حکومتی اسلامی را به خود گرفته بود که مردم تصور می‏کردند بنی‎امیه در کربلا به جنگ با خروج کنندگان بر امامی عادل رفته‏اند و پس از آن خطبه‏ها بود که شیون مردمان بلند شد و تازه دریافتند که در کربلا امام زمانشان و اهل بیت پیامبرشان کشته و اسیر شده است.
تدینی در پایان یادآور شد: اگرچه یک روی واقعه عاشورا، شهادت، شلاق، خیمه‎سوزی و اسارت است اما باید آن روی واقعه را که سرشار از رشادت‏های حضرت زینب(س) و امام سجاد(س) است را هم ببینیم.

captcha