حضور پررنگ دانش‌آموزان برای برگزاری نماز جماعت در مدارس
کد خبر: 3444791
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
استاندار خراسان شمالی تأکید کرد:

حضور پررنگ دانش‌آموزان برای برگزاری نماز جماعت در مدارس

گروه اجتماعی: پرویزی بر برگزاری نماز جماعت در مدارس تأکید کرد و گفت: باید شرایطی فراهم شود که در تمام مدارس نمازخانه ساخته شده و با حضور ائمه جماعت، حضور پررنگ دانش‌آموزان را در نماز داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان شمالی، سیدعلی‌اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: واگذاری مدارس نیمه‌تمام و واحدهای خدماتی رفاهی آموزش و پرورش منوط به ارائه اطلاعات از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش استان است تا بتوانیم زودتر این پروژه‌ها را به بخش خصوصی که متقاضی است واگذار شود.
وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در تمام حوزه‌ها نه تنها آموزش و پرورش، این پروژه‌های عمرانی نیمه تمام استان را به بخش خصوصی واگذار کنیم که البته این موضوع از مصوبات دولت نیز می‌باشد.
پرویزی در رابطه با کمبود اعتبار در بخش سرویس‌های مرکزی روستاها، هزینه غذای مدارس شبانه‌روزی و المپیادهای دانش‌آموزی نیز بیان کرد: باید این مصوبات با کمک و همراهی وزارتخانه بررسی و راهکار مناسبی اتخاذ شود و استانداری تا جای ممکن کمک خواهد کرد اما نباید در بحث کمک و اخذ اعتبارات به ما به عنوان خزانه اصلی تکیه کنید.
وی همچنین بر برگزاری نماز جماعت در مدارس تاکید کرد و گفت: باید شرایطی فراهم شود که در تمام مدارس نمازخانه ساخته شده و با حضور ائمه جماعات، حضور پررنگ دانش‌آموزان را در نماز داشته باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این جلسه با اشاره به اجرای موفق پروژه مهر از کسب رتبه برتر کشوری در این زمینه خبر داد و گفت: هم اکنون طی دو دوره اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور انجام گرفته است.
براتعلی حاتمی از برگزاری همایش جغرافیا با حضور سرگروه‌های کشوری در بجنورد و المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای در همه شهرستان های استان به عنوان دیگر اقدامات یاد کرد.

captcha