عمران و آبادانی بقاع متبرکه از ضروری‌ترین اهداف طرح مودت است
کد خبر: 3456920
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹

عمران و آبادانی بقاع متبرکه از ضروری‌ترین اهداف طرح مودت است

گروه اجتماعی: مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی عمران و آبادانی بقاع و اماکن متبرکه را ضروری‌ترین اهداف طرح مودت عنوان کرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه عمران و آبادانی بقاع و اماکن متبرکه ضروری‌ترین اهداف طرح مودت است، گفت: بقعه محوری و تقویت نقش و مشارکت‌های دولتی و مردمی در عمران بقاع متبرکه، مساجد و اماکن مذهبی از تدابیر لازم در خصوص طرح مودت است.



وی با بیان اینکه همواره از دیرباز یکی از فرصت‌ها در بقاع و اماکن متبرکه علاقه، اعتقاد قلبی و مودت آحاد مردم و شیفتگان به خاندان اهل بیت(ع) در اداره، تعمیر و آبادانی بقاع متبرکه بوده است، افزود: به‌طوری که افراد خیر درتمام ادوار درجهت عمران و آبادانی این اماکن مقدس پیشگام بوده و خدمات زیادی را به امامزادگان ارائه داشته‌اند.



مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: این اقدامات در برخی از اماکن متبرکه به بهترین وجه صورت گرفته و برخی از مکان‌ها اقدامی در این راستا انجام نشده است که همت همگانی را می‌طلبد.



گرایلی با اشاره به اینکه نذورات ضریح و صندوق بقاع متبرکه و نیزعدم وجود اعتبارات عمرانی دولتی تکافوی انجام کلیه امور عمرانی و فرهنگی اماکن متبرکه را نمی‌دهد، اظهار کرد: مقرر گردید طرحی با عنوان "طرح مودت" در سطح بقاع متبرکه انجام شود تا بتوان به نحو مطلوب و بهینه از ظرفیت خیران استفاده نمود. 



مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: خدمات شامل خدمات مهندسی و فنی، تخصصی مالی و حسابداری، فنی، هنری، فرهنگی، کارگرساختمانی، ماشین‌آلات ساختمانی (حمل ونقل، جرثقیل و ... ) و سایر خدمات که به صورت افتخاری بوده را از دیگر موارد طرح مودت عنوان کرد.



وی بیان کرد: طرح مودت طرحی است که توسط هیئت امنا و امین بقاع متبرکه با دعوت از خیرین، بانیان و مسئولان به منظور شناساندن اهداف، نیازهای مادی و معنوی، برنامه‌ها، تبادل نظر و یافتن راهکارهای همکاری و مشارکت، ایجاد منابع مالی جدید برای عمران و آبادانی بقاع متبرکه، رشد و تسریع در ساخت و ساز و توسعه بقاع متبرکه و جمع‌آوری نذور و تأمین امکانات برای بقاع متبرکه برگزار می‌شود.



مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه زمینه‌ها و روش‌های طرح مودت با توجه به وضعیت، موقعیت و فرهنگ هر استان به صورت‌های گوناگون توسط هیئت امناء با همکاری اوقاف و امور خیریه فراهم می‌شود، یادآور شد: مسئولیت اجرای طرح مودت با هیئت امناء و امین بقعه، پیگیری با اداره اوقاف و امور خیریه و نظارت بر حسن اجرای کلیه امور طرح با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است.

captcha