فقر مادی و فرهنگی، مهمترین عوامل بزهکاری است
کد خبر: 3509462
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵

فقر مادی و فرهنگی، مهمترین عوامل بزهکاری است

گروه اجتماعی: امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: فقر مادی و فرهنگی از مهم‌ترین عوامل بزهکاری در جامعه و ریشه بسیاری از معضلات از جمله اعتیاد است، بنابراین برای مبارزه با اعتیاد، باید سعی کنیم این مشکلات نیز از سر راه برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان صبح امروز در همایش اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر، گفت: مسأله اعتیاد یکی از معضلات بزرگ جوامع اسلامی است که باید برای ریشه‌کنی آن برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد و به‌صورت جدی وارد عمل شد.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان بیان کرد: برای از بین بردن اعتیاد، باید ابتدا عوامل آن را شناسایی کنیم و برای مقابله با آن تنها به نیروی انتظامی اکتفا نشود، بلکه از تمام توان ملی در این راه استفاده شود.
وی اظهار کرد: فقر مادی و فرهنگی از مهم‌ترین عوامل بزهکاری در جامعه و ریشه بسیاری از معضلات از جمله اعتیاد است، بنابراین برای مبارزه با اعتیاد، باید سعی کنیم این مشکلات نیز از سر راه برداشته شود.
مولوی اسماعیل‌زهی با بیان اینکه کشورهایی همچون افغانستان سود بسیاری از کشت مواد مخدر بدست می‌آورند، افزود: مواد مخدر کانون بسیاری از خانواده‌ها را متلاشی کرده که باید با انسداد محورهای ورودی مواد مخدر و همچنین آگاهی بخشی به جامعه با آن مقابله کرد.
وی عنوان کرد: مبارزه با مواد مخدر باید به امری اجتماعی تبدیل شود که در این راه علمای شیعه و سنی وظیفه دارند در این زمینه روشنگری کنند و نسل جوان را نسبت به پیامدهای مخرب اعتیاد آگاه کنند.
این عالم اهل سنت در پایان بیان کرد: در راه مبارزه با مواد مخدر باید به سمت مبارزه فرهنگی حرکت کنیم و علم و سواد را گسترش بدهیم، چرا که بی سوادی یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در امر قاچاق و مصرف مواد مخدر است.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۱۳:۳۶
0
0
با تامین نیازهای مادی و فرهنگی از بسیاری آسیب‌های اجتماعی می‌توان محفوظ ماند
captcha