مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در حرم رضوی برگزار شد
کد خبر: 3510841
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸

مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در حرم رضوی برگزار شد

گروه سیاسی: مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر؛ شهید آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یارانش با حضور مسئولان در حرم رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مرام بزرگداشت شهید آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یارانش شامگاه هفتم تیر با حضور علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، حجت‌الاسلام سید محمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و ... در صحن جامع رضوی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم جلیل حسین‌زاده،  آیاتی از سوره قاف و سوره کوثر را تلاوت کرد و پس از آن رضا نبوی به مرثیه‌سرایی پرداخت و در ادامه صابر خراسانی، برای شعرخوانی روی جایگاه رفت.
شریفی//مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در مشهد
برنامه بعدی نیز سخنرانی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی بود که وی  آیت‌الله شهید دکتر بهشتی را عالم، دانشمند، دین‌شناس، وظیفه‌شناس و زمان‌شناس توصیف کرد و در این‌باره افزود: ایشان واقعا عالم به زمان بود و در زمان‌های مختلف می‌دانست که نیاز جامعه چیست؛ در دوره‌ای مدرسه‌ای در قم تأسیس کرد تا دانش‌آموزان دبیرستانی با مواد آموزشی و روش تربیت دینی به صورت پایلوت در این مدرسه تحصیل کنند و در دوره دیگری در جهت تربیت طلاب و افاضل قم در کنار شهید آیت‌الله قدوسی و آیت‌الله جنتی مدرسه حقانی را تأسیس کرد و خودشان نیز به عنوان معلم و مربی طلابی بودند که هم عالم باشند و هم روحیه انقلابی داشته و عالم به زمان باشند.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه شهید بهشتی و 72 تن در آتش نفاق سوختند، بر شناخت نفاق تأکید و ابراز کرد: صف‌آرایی ضد انقلاب خارجی که تابلو دارند مشخص است اما جریان نفاق را باید شناخت؛ عده‌ای می‌گویند نفاق در مدینه آغاز شد چراکه نفاق ریشه در طمع به جایگاه حکومتی و یا ترس از حکومت دارد و در مکه حکومتی نداشتیم اما مرحوم علامه طباطبایی می‌فرمایند از زمان دعوت پیامبر(ص) عده‌ای واقعا ایمان آوردند، عده‌ای ایمان نیاوردند و عده‌ای تظاهر به ایمان کردند که همان منافقان‌اند و در 10 آیه ابتدایی سوره بقره ویژگی‌های هر سه گروه مومنان، کافران و منافقان بیان شده است.
شریفی//مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در مشهد
حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه نفاق از همان ابتدا بوده است اما بعضی نفاق‌ها با نقاب و برخی بدون نفاق است توضیح داد: نفاق بدون نقاب را همه می‌شناسند مانند «عبدالله بن ابی» که همه به نام منافق او را می‌شناختند اما شناخت و شناساندن نفاق بانقاب سخت است؛ خدا رحمت کند مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی، شهید سیدعبدالکریم هاشمی‌نژاد و خدا حفظ کند حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای را؛ این بزرگواران در مشهد بصیرت‌آفرین بودند؛ چهره‌های دیگری هم بودند اما شاخص‌ها ایشان بودند.
حجت‌الاسلام رئیسی در پایان سخنانش با تشکر از همه مردم، استاندار، مدیران و مسئولان استانی و ... که برای تجلیل از مقام علم و شهادت و 72 شهید در این مراسم حضور یافتند، یادآور شد: شهید آیت‌الله بهشتی دارای دو حیات است یکی به لحاظ علم که «العلماء باقون ما بقی‌الدهر» و حیات دیگر به واسطه شهادت که «احیاء عند ربهم یرزقون» هستند.
captcha