نمایشگاه رزمی فرهنگی یادیاران در البرز برگزار می‌شود
کد خبر: 3531529
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس؛

نمایشگاه رزمی فرهنگی یادیاران در البرز برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز گفت: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، نمایشگاه رزمی فرهنگی یادیاران با عنوان مردان آسمانی در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، علی استاد حسینی در آستانه هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: استان البرز بر خلاف سال‌های گذشته رزمایش رزمی فرهنگی برگزار نمی‌کند و برای اولین بار در سطح کشور برگزاری نمایشگاه رزمی فرهنگی در دستور کار دارد.
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه از 31 شهریور ماه آغاز می‌شود، افزود: با توجه به هجمه‌های دشمنان برای از بین بردن غیر جوانان و عفت زنان ایرانی، در این نمایشگاه به تهاجم فرهنگی دشمنان پرداخته می‌شود.
این مسئول بیان کرد: بخش‌های مختلف این نمایشگاه برگرفته از آیات قرآنی است که بهشت و جهنم را به صورت نمادین به نمایش می‌گذارد.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه در منطقه عمومی لشکر عملیاتی سید الشهدا (ع) استان البرز برگزار می‌شود، افزود: نمایش سنگرهای دفاع مقدس، غرفه‌های اقتصاد مقاومتی، غرفه‌های فرهنگی، غرفه‌های بازی و شادی کودکان و مرور انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است.
استاد حسینی ابرازکرد: این نمایشگاه هر شب از بعد از نماز مغرب و عشاء آغاز و به مدت دو ساعت به طول می‌انجامد که بیش از 100 نفر مستقیم در برگزاری این نمایش شبانه نقش آفرینی می‌کنند و بیش از یک هزار نفر نیز پشتیبانی آن را برعهده دارند.
وی اجرای نورافشانی در طول برگزاری این نمایشگاه را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود: رژه  نیروهای مسلح در اولین روز از هفته دفاع مقدس با مسئولیت ارتش جمهوری اسلامی، قرائت خطبه غدیر و بازخوانی حماسه غدیر در امامزاده محمد (ع) در روز عید غدیر و گلباران مزار شهدا با حضور نیروهای مسلح از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این استان است.
فرمانده سپاه استان البرز برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، برگزاری نمایشگاه‌های هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان‌ها، تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دوران دفاع مقدس و برگزاری نشست‌های بصیرت افزایی را از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این استان برشمرد.
وی در بخشی از سخنان خود هفته دفاع مقدس را یکی از پرافتخارترین دوران انقلاب دانست و اظهارکرد: یکی از رموز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس بود زیرا اگر دفاع مقدس نبود امروز آن پیروزی بزرگ که مد نظر مقام معظم رهبری است، میسر نمی‌شد.
وی افزود: اگر دشمنان جرات روی میزآوردن گزینه‌ها را نداشتند به دلیل دفاع مقدس بود و اگر امروز در مقابل دشمنان ایستاده‌ایم به دلیل تجاربی است که در دفاع مقدس به دست آورده‌ایم.
استاد حسینی در پایان گفت: هنوز همان مشی دفاع مقدس با روحیه جهادی و ایستادگی در وجود جوانان ایرانی است.
captcha