پیش‌بینی شرکت 10 هزار نفر از البرزی‌ها در آزمون سراسری قرآن و عترت
کد خبر: 3535911
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵

پیش‌بینی شرکت 10 هزار نفر از البرزی‌ها در آزمون سراسری قرآن و عترت

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: پیش‌بینی می‌شود در پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت استان 10 هزار نفر از البرزی‌ها شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، حجت الاسلام محمود دهقاندار، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز روز چهارشنبه، 14مهرماه در نشستی که با حضور خبرنگاران به مناسبت برگزاری پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت که به صورت همزمان کشوری برگزار می‌شود، افزود: ترویج فرهنگ قرآن بر اساس قانون، وظیفه نظام اسلامی در تمام نهادها و دستگاه‌ها است.
وی افزود: همانطور که امام حسین (ع) فقط یک شب در تمام عمرش از دشمن فرصت خواست و آن هم زمانی بود که قرار بود جنگ در صحنه کربلا روز نهم محرم اتفاق بیافتد ولی در فرصت یک روزه‌ای که از دشمن خواست به منظور برپا داشتن نماز و خواندن قرآن این جنگ یک روز دیرتر اتفاق افتاد.
این مسئول بیان کرد: آزمون قرآن و عترت در دو بخش سراسری و کارمندان دولت برگزار می‌شود که در بخش سراسری پیش‌بینی حضور 10 هزارنفری داریم و این در حالی است که در سال گذشته بیش از چهار هزار نفر از مردم استان در این آزمون شرکت کردند و رتبه استان را از لحاظ تعداد شرکت‌کننده از 28 به دوم ارتقا دادند.
دهقاندار ادامه داد: این آزمون در بخش سراسری در 18 رشته که هشت رشته حفظ قرآن شامل حفظ جزء 30، سه جزء اول، پنج جزء اول، 10 جزء اول، 15 جزء، 20 جزء و حفظ کل، ترجمه، مفاهیم، تدبر در سه سطح و معارف قرآن و اهل بیت (ع) در دو سطح است.
وی با اشاره به اینکه آزمون سراسری در روز 20 آبان ماه به صورت حضوری برگزار می‌شود، افزود: علاقمندان به شرکت در این آزمون نام‌نویسی را از 20 شهریور آغاز کرده‌اند که اعلام شده بود تا 20 مهرماه ادامه دارد ولی تا 25 مهرماه تمدید شده است.
نام نویسی 2100 نفر از کارمندان دولت البرز در آزمون قرآن و عترت
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه آزمون قرآن و عترت برای نخستین بار در کشور در سطح کارمندان دولت انجام می‌شود، بیان کرد: این آزمون از کتاب 'به سوی فهم قرآن' برگزار می‌شود که نام‌نویسی کارمندان دولت برای این آزمون از 20 شهریور ماه آغاز شده که تا کنون دو هزار و 100 نفر از کارمندان دولت البرز در این آزمون نام‌نویسی کرده‌اند.
وی افزود: آزمون کارمندان دولت روز 19 آبان ماه از ساعت 6 صبح آغاز و تا 10 شب به صورت آنلاین و اینترنتی و یا به صورت open book برگزار می‌شود.
دهقاندار ادامه داد: کتاب به سوی فهم قرآن در یک کتاب فروشی در چهار راه هفت تیر کرج به قیمت 70 هزار ریال به فروش می‌رود و همچنین فایل الکترونیکی این کتاب در صفحه رسمی آزمون به نشانی Quranedu.ir در دسترس است.
وی در پایان گفت: هزینه برگزاری آزمون توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تا سقف 100 نفر برای اداراتی که اعلام آمادگی کارکنان خود را به صورت مکتوب اعلام نمایند رایگان است.

captcha