گفتمان ولایت با مدیریت جهادی محقق می‌شود
کد خبر: 3541687
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳

گفتمان ولایت با مدیریت جهادی محقق می‌شود

گروه سیاسی: امام جمعه آشتیان با تأکید بر اجرای گفتمان ولایت در امور جامعه گفت: تنها کسانی می‌توانند ولایت‌مدار بمانند که اعتقاد به مدیریت جهادی داشته باشند، عدم تحقق این گفتمان نیز نتیجه نداشتن مدیریت جهادی در سطح کلان است.

حجت‌الاسلام غلامرضا نیشابوری، امام جمعه آشتیان، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، ولایت را مهمترین اصل اسلام دانست و گفت: مهمترین درس کربلا ولایت‌مداری است، اطاعت از ولی امر واجب است، ولایت یک مسئله عقیدتی و سیاسی است و این موضوع دال براین است که شیوه حکومت در عصر ظهور بر عهده امامان و در عصر غیبت بر عهده فقهای شیعه است.
حجت‌الاسلام نیشابوری افزود: ولایت حق امامان است زیرا آنها صالح‌ترین خلق خدا در زمان خود هستند، ولایت انسان را درخط رهبری ولی خدا قرار می‌دهد، اینکه در زیارت عاشورا و وارث می‌خوانیم «انی سلم و لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» برای بیعت و تداوم خط امام است کسانی که در برابر ولایت ایستادند مستحق لعن هستند.
وی بااشاره به اینکه کربلا صحنه معرفی رهبر صالح و یاران رهبر و افشای رهبران ناشایست و یاران او بود گفت: تولی و تبری لازمه ولایت است، ولایت و رهبری باید از سوی مردم حمایت شود، اگر مردم امام علی(ع) را حمایت می‌کردند و تنها نمی‌گذاشتند کار به شهادت امام حسن و حسین (ع( نمی‌کشید .
امام جمعه آشتیان ادامه داد: ولایت‌مدار واقعی کسی است که بین نظر خود و نظر ولی، فرمان و نظر ولی را مقدم ‌شمارد اما کسانی که به ولایت اعتقادی ندارند یا از باب قانون اساسی احترام و تکریم می‌کنند حتماً در برابر امر ولی می‌ایستند، می‌گویند ما برای ولایت‌فقیه قداست و جنبه فرا قانونی قائل نیستیم تنها از جنبه قانون احترام می‌گذاریم.
وی برلزوم حاکم بودن گفتمان ولایت در تمام امور جامعه تأکید کرد و افزود: در امور اقتصادی، فرهنگی، عفاف و حجاب و مبارزه با ولنگاری فرهنگی، در امور نظامی، دفاع همه جانبه و اقتدار موشکی، در حفظ بیت‌المال، در مسئله نفوذ و دو قطبی سازی جامعه، باید همواره این گفتمان لحاظ شود.
حجت‌الاسلام نیشابوری با ابراز تأسف از اینکه در فتنه 88 سران فتنه علی رغم توصیه‌های رهبری، کار خودشان را کردند تصریح کرد: تنها کسانی می‌توانند ولایت‌مدار بمانند که اعتقاد به مدیریت جهادی داشته باشند بدون شک اگر مدیریت جهادی در تمام عرصه‌ها اجرا شود شاهد رونق جامعه خواهیم بود.
این مقام مسئول در پایان، از عدم اجرای گفتمان ولایت در جامعه ابراز نارضایتی کرد و علت این امر را عدم مدیریت جهادی در سطح کلان کشوری دانست و افزود: مهمترین شاخص برای منتظران ظهور در عصر غیبت ولایتمداری است، مقام معظم رهبری در زمان ما مانند حضرت مسلم در زمان امام حسین(ع) هستند.
captcha