روشنگری، وظیفه جامعه قرآنی است
کد خبر: 3543719
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

روشنگری، وظیفه جامعه قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر شورای عالی قرآنی استان قزوین با اشاره به اینکه یکی از وظایف جامعه قرآنی، روشنگری است، گفت: هم‌وطنان بدانند اینکه شایعه‌ای که هنوز اثبات نشده جامعه قرآنی را تحت‌الشعاع قرار دهد، قطعاً توطئه از سوی دشمنان برون‌مرزی و ایادی آن‌ها در ایران است.

مجید وفاپور، مشاور فرهنگی قرآنی استاندار قزوین و دبیر شورای عالی قرآنی استان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با اشاره به اینکه آیات قرآن کریم و همچنین روایات معصومین(ع) توصیه می‌کنند که هرگز نسبت به انتشار گناه اقدامی انجام ندهیم، اظهار کرد: اگر بر فرض جرمی هم اثبات شود باز اجازه انتشار گناه را نداریم.
وی با بیان اینکه طبق روایات اگر کسی شخصی را به گناهی سرزنش کند، از دنیا نمی‌رود تا خودش نیز به همان گناه دچار شود، افزود: این تهمتی سنگین برای افرادی است که آیات کلام‌الله مجید را تلاوت و برای کشور افتخارات جهانی کسب کرده‌اند و سبب شده‌اند تا ایران در رده‌های بالای جامعه جهانی قرآن قرار بگیرد.
این قاری برجسته قرآن کریم عنوان کرد: اینکه یک شایعه‌ای که هنوز اثبات نشده جامعه قرآنی را تحت‌الشعاع قرار دهد، قطعاً یک توطئه از سوی دشمنان برون‌مرزی و ایادی آن‌ها در ایران است.
دبیر شورای عالی قرآنی استان قزوین بیان کرد: دشمنان، زمانی توسط عاملان خود در کشور، قرآن‌ها را در مساجد آتش زدند و امروز نیز می‌خواهند که توسط یک شایعه به قرآن آسیب بزنند.
افراد به‌صرف پرونده داشتن در دادگاه، گناه‌کار نیستند
وفاپور با اشاره به اینکه هر کسی به دادگاه برود، برای او پرونده تشکیل می‌دهند و افراد به‌صرف داشتن پرونده، مجرم و گناه‌کار نیستند، اظهار کرد: هر کسی که تهمتی به دیگری می‌زند باید 4 شاهد برای اثبات حرف خود بیاورد و این در حالی است که تا اتهام محرز نشده باشد، نباید کسی را مجرم خواند.
مشاور فرهنگی قرآنی استاندار قزوین بیان کرد: جامعه قرآنی وظیفه دارند تا مردم را متوجه این موضوع کنند که این شایعه از سوی ایادی بیگانه هدایت می‌شود و افراد ناآگاه نیز با دامن زدن به این شایعات علاوه بر اینکه مرتکب گناه کبیره شده‌اند، ناخواسته در زمین دشمن نیز بازی می‌کنند.
این قاری برجسته قرآن کریم با اشاره به اینکه ماه‌های محرم و صفر که قلب مردم به سبب عزای امام حسین (ع) شکسته، زمان مناسب‌تری برای پرداختن به شعائر اسلامی است، عنوان کرد: پناه می‌بریم به خدا از شر شیطان رانده شده از بهشت، چراکه برخی به‌جای ترویج و پرداختن به این شعائر، در حال نشر و گسترش این شایعات هستند.
وی با بیان اینکه این امر یک آزمایش بزرگ برای همه ما است، اظهار کرد: ما همه جا در معرض خطر حمله شیطان هستیم و هرگز نباید برای جرمی که ثابت نشده، اقدامی انجام دهیم این در حالی است که اگر جرم هم محرز شود حق انتشار، اشاعه و  دامن زدن به گناه را نداریم.
captcha