دانشجوی بصیر، ابزار حزب‌های سیاسی نمی‌شود
کد خبر: 3551504
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

دانشجوی بصیر، ابزار حزب‌های سیاسی نمی‌شود

گروه اجتماعی: رئیس دانشکده الهیات دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: دانشجوی با بصیرت، ابزار و ملعبه دست حزب‌های سیاسی نمی‌شود و فارغ از قید و بندهای سیاسی، اداری و تشریفاتی فقط به تحقق عدالت و توسعه جامعه اسلامی فکر می‌کند.

حجت‌الاسلام محمد رضا کیخا، رییس دانشکده الهیات دانشگاه سیستان وبلوچستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، گفت: دانشگاه از تأثیرگذارترین نهادها در هر کشوری است، چراکه دانشجویان یک قشر محقق، تحلیلگر و اندیشه‌گر هستند و نسبت به شرایط سیاسی و اجتماعی حساسند.
مدرس دانشگاه سیستان وبلوچستان بیان کرد: دانشجویان با قدرت تحلیل و اندیشه خود، مشکلات روز جامعه و مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را رصد می‌کنند و در برابر آن واکنش نشان می‌دهند.
وی افزود: دانشجویان چه در دوران مبارزه با رژیم پهلوی و چه بعد از پیروزی انقلاب، یکی از مؤثرترین اقشار بودند و امروز نیز باید همان روحیه در دانشجویان ما وجود داشته باشد و خود را از صحنه کنار نکشند.
کیخا اظهار کرد: دانشجوی انقلابی، کسی است که به وظایف مقرر خود عمل کند، یعنی اهل علم آموزی، تحقیق و پژوهش باشد؛ از بطالت وقت خودداری کند، زیرا این تلاش مستمر دانشجوی انقلابی، کشور را از بیگانه بی نیاز می‌کند.
وی ادامه داد: شاخصه دوم بصیرت فردی و اجتماعی است، با این توضیح که دانشجو علاوه بر تلاش و کوشش در بخش علمی و پژوهشی، نیاز به آگاهی و فهم دقیق مباحث اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی نیز دارد.
رییس دانشکده الهیات دانشگاه سیستان وبلوچستان عنوان کرد: دانشجوی با بصیرت، ابزار و ملعبه دست حزب‌های سیاسی نمی‌شود و فارغ از قید و بندهای سیاسی، اداری و تشریفاتی فقط به تحقق عدالت و توسعه جامعه اسلامی فکر می‌کند.
کیخا در پایان افزود: آزاده بودن دانشجو یک مسأله مهم است؛ برای دانشجو حزب و حتی زمان و مکان هم موضوعیت ندارد. فارغ از همه قید و بندها، به‌دنبال خودسازی، تولید علم، پیشرفت اقتصادی و اعتلای فرهنگ است.
captcha