ترویج فرهنگ نماز، شور و نشاط را به جامعه وارد می‌کند
کد خبر: 3551579
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲

ترویج فرهنگ نماز، شور و نشاط را به جامعه وارد می‌کند

گروه معارف: یک کارشناس مذهبی گفت: فرهنگ نماز فرهنگی نجات‌بخش است و شور و نشاط را به جامعه وارد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب‌یزدی، استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس مذهبی، روز سه شنبه، 16 آذر در مراسم پیش‌کنگره اجلاس سراسری نماز آموزش و پرورش ناحیه دو کرج شهرستان فردیس که در سالن اجتماعات شهید صفاریان سازمان استاندارد، برگزارشد، اظهار کرد: یكی از بهترين‌های راه‌های اصلاح و كاهش بداخلاقی‌ها در جامعه، ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ نماز بين اقشار مختلف مردم از جمله جوانان و نوجوانان است.
وی با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار آيه و روايت از ائمه معصوم(ع) و مشتقات تعاليم كتب اسلامي بر اقامه نماز و از جمله نماز اول وقت تأكيد دارد، افزود: اثربخشی فعاليت فرد و يا افرادی كه به اقامه نماز اهتمام می‌ورزند، در عرصه‌های گوناگون افزايش می‌يابد.
این کارشناس مذهبی ابرازکرد: همچنین نهادینه کردن فرهنگ نماز، نقش مهمی در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی آن جامعه دارند زیرا اعتقادات و باورهای دینی دارای خاستگاه حقیقی و الهی هستند.
ادیب‌یزدی با اشاره به نقش نماز در ایجاد شور و نشاط جامعه، تصریح کرد: فرهنگ نماز فرهنگی نجات‌بخش است و شور ونشاط جامعه را در پی خواهد داشت به طوریکه روحیه همکاری و همبستگی اجتماعی افراد را نیز ارتقا می‌دهد.
وی در ادامه نماز را زیباترین و عالی‌ترین تجلی عبادت و عبودیت دانست و گفت: ترویج و گسترش فرهنگ نماز و معنویت نسل جوان ما را در مقابل آسیب‌های اجتماعی و تهاجم فرهنگی بیمه می‌کند.
این استاد حوزه و دانشگاه در پایان با بیان اینکه انس جوانان با قرآن و نماز  ضامن سعادت و هدایت است، افزود: نماز جلوه بندگی انسان در  پیشگاه الهی است و پایبندی به دین و نماز موجب موفقیت در سایر امور زندگی می‌شود.
در این مراسم از دانش‌آموزان و معلمان برگزیده مسابقه انشا نماز، آثاری از نماز و طرح مصباح الهدی امام حسین(ع) و مسابقه کتابخوانی نیایش امام حسین(ع) در صحرای عرفات تجلیل شد.
captcha