جشن‌های زیر سایه خورشید٬ مدرسه آسمانی ولایت مداری است
کد خبر: 3552289
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
آیت الله صفایی بوشهری:

جشن‌های زیر سایه خورشید٬ مدرسه آسمانی ولایت مداری است

گروه اجتماعی: جشن‌های زیر سایه خورشید٬ مدرسه آسمانی ولایت مداری است زیرا باعث ایجاد خط مقدم در مقابله با تهاجم فرهنگی شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله غلام علی صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر، شامگاه گذشته 18 آذر ماه در آیین شکرانه جشن‌های زیر سایه خورشید که در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: در مشهد مقدس تحولی عظیم در عرصه معرفت افزایی و رشد ایمان و مودت و محبت به اهل بیت(ع) گسترش پیدا کرده که این باعث افتخار و خوشحالی است.
وی افزود: بی تردید از نگاه ما که در استان‌های دیگر زندگی می‌کنیم، جشن‌های زیر سایه خورشید٬ مدرسه آسمانی ولایت مداری است زیرا موجب ایجاد خط مقدم در مقابله با تهاجم فرهنگی شده است.
صفایی بوشهری با اشاره به اینکه جهان تشیع در سایه ولایت‌مداری اهل بیت(ع) می‌تواند سرآمد عرصه‌های مختلف ایمانی، تقوایی و اخلاقی باشد، یادآور شد: در استان ما هنگامی که جشن‌های زیر سایه خورشید آغاز می‌شود، تابش تلالو امام مهربانی‌ها را به خوبی احساس می‌کنیم.
وی با بیان اینکه امام رضا(ع) و حضرت فاطمه(س) از دیدگاه رسول اکرم(ص) باعث نجات و کمال بشریت می‌شوند، یادآور شد: تمام ائمه معصومین(ع) از جایگاه والایی برخوردار هستند اما پیامبر(ص) فقط برای امام مهربانی و حضرت فاطمه(س) لقب بضعه را استفاده کردند که این موضوع نشان دهنده جایگاه والای این بزرگواران است.
امام جمعه بوشهر با اشاره به گفته پیامبر(ص) مبنی بر اینکه «در آینده نه چندان دور پاره تن من در خراسان دفن می‌شود»، گفت: ایشان فرمودند: «هیچ کس به خانه امام رضا(ع) نمی‌رود مگر اینکه مشکلش حل شود و هرکسی که گرفتار گناه باشد نیز هنگامی که به محضرش می‌رسد گناهانش بخشیده می‌شود».
امام رضا(ع)٬ عصاره تمام ائمه معصومین(ع)
وی ادامه داد: امام رضا(ع) عصاره تمام ائمه معصومین(ع) است زیرا صفات تمام ائمه(ع) در وجود این بزرگوار خلاصه می‌شود و ائمه(ع) بعد از ایشان نیز صفاتشان ریشه در شخصیت امام مهربانی‌ها دارد.
صفایی بوشهری با بیان اینکه براساس دیدگاه پیامبر(ص) از بین 73 فرقه که در اسلام وجود دارد، فقط یک فرقه درست است که نماد آن نیز امام رضا(ع) است، تصریح کرد: امام رضا(ع) توانست از تهدیدهای زمان خود در قالب فرصت استفاده کند، همانطور که در مناظره با رهبران سایر ادیان به خوبی دین مبین اسلام را به همگان معرفی کرد.
وی عنوان کرد: امام رضا(ع) شرط توحید و نجات است، بنابراین اگر انسانی بخواهد موحد باشد باید ولایت امام رضا(ع) را بپذیرد.

captcha