ولنگاری فرهنگی نتیجه نگاه تك بعدی است
کد خبر: 3552732
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰
كوشكی در گفت‌وگو با ایكنا:

ولنگاری فرهنگی نتیجه نگاه تك بعدی است

گروه فرهنگی: معاون هماهنگ‌كننده سپاه فجر فارس بروز ولنگاری فرهنگی را نتیجه كوتاهی و نگاه تك بعدی به عرصه فرهنگ دانست و گفت: زمانی كه برخی از بخش‌های فرهنگ را فراموش كنیم دیگران آن را پر می‌كنند.

سعید كوشكی، معاون هماهنگ‌كننده سپاه فجر فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در پاسخ به اینكه چرا مقام معظم رهبری در عرصه فرهنگ احساس ولنگاری می‌كنند؟ گفت: دلیل این مسئله كوتاهی در عرصه فرهنگ است.
وی افزود: ما در عرصه فرهنگ تك بعدی نگاه می‌كنیم و تصور می‌كنیم كه بعضی از بخش‌های فرهنگ را می‌توانیم فراموش كنیم در نتیجه دیگران می‌آیند این خلأ را پر می‌كنند به همین دلیل مقام معظم رهبری احساس خطر كردند چرا كه ما در برخی از حوزه‌ها كم رنگ و كم بنیه ورود كردیم.

برخی گروه‌ها نقش ضدفرهنگ دارند
كوشكی با بیان اینكه برخی از گروه‌ها نقش ضد فرهنگ را دارند و با ماسك‌‌های خود در این عرصه ورود می‌كنند و خود را به عنوان فرهنگ اصیل نشان می‌دهند، گفت: ما این مسئله را بارها در عرصه هنر در كشورمان مشاهده كردیم و دیدیم عناصری كه هیچ تناسب و تطابقی با ارزش‌ها و حتی فرهنگ ایرانی هم ندارند و خاستگاه و منشأ فكری آن‌ها می‌تواند تفكرات لیبرالیستی و اومانیستی باشد گاهی اوقات به دلیل اینكه ما خلأ را پر نكردیم خودشان را به عنوان هنر زلال معرفی می‌كنند.

آن چیزی كه باید در هنر تجلی پیدا كند ارزش‌های الهی است

معاون هماهنگ‌كننده سپاه فجر فارس با تأكید بر اینكه منشأ هنر خداست لذا آن چیزی كه در هنر باید تجلی پیدا كند زیبایی‌ها و ارزش‌های الهی است، گفت: هر چیزی كه به عنوان هنر شناخته شده است اگر نتواند ارزش‌های الهی را منعكس و منتشر كند به آن شبه‌هنر و در پوستین هنر خزیدن می‌گوییم تا بتواند ارضای روحی را در ما ایجاد كند به همین دلیل مقام معظم رهبری در این زمینه ما را هوشیار كردند.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری سومین جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی و انقلابی بسیج در شیراز گفت: این جشنواره جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری است زیرا موسیقی و آهنگ یكی از نیازهای فطری انسان است چنانچه در روایت‌ها داریم كه حضرت داوود در بهشت مدیحه‌سرایی می‌کرد و آواز می‌خواند.

برای ارضای فطرت‌های الهی باید تولید هنری داشت

كوشكی با تأكید بر اینكه ما باید به فطرت‌ها توجه كنیم، گفت: برای ارضای فطرت‌های الهی و پاك باید تولید، هنر، ابزار و اجزای هنری مناسب را داشته باشیم كه بتوانیم این خلأ را پر كنیم.
captcha