برگزاری آزمون تربیت مربی تخصصی حفظ قرآن در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3554544
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶

برگزاری آزمون تربیت مربی تخصصی حفظ قرآن در سیستان و بلوچستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: آزمون ورودی دوره تربیت مربی تخصصی حفظ قرآن امروز، یکشنبه 28 آذرماه با شرکت 30 مربی برگزیده در ادارات اوقاف سطح استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، گفت: آزمون ورودی دوره تربیت مربی تخصصی حفظ قرآن امروز، یکشنبه 28 آذرماه در ادارات اوقاف سطح استان برگزار می‌شود.
وی افزود: این آزمون به‌صورت کتبی و با حضور 30 نفر مربی تأیید صلاحیت شده برگزار می‌شود و در صورت کسب حد نصاب لازم، پذیرفته‌شدگان برای گذراندن دوره عملی به شهرستان قم اعزام خواهند شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مربیان بعد از گذراندن یک دوره دوماهه کاروزی موفق به دریافت مدرک مربیگری خواهند شد و بعد از آن با استقرار در محلات، مساجد و اماکن مورد تأیید سازمان اوقاف، مشغول به آموزش حفظ قرآن کریم می‌شوند.
وی اظهار کرد: هزینه‌های اجرای این طرح در استان بسیار بالا است و از خیرین قرآنی و واقفین نیک اندیش می‌خواهیم تا برای پیشرفت این طرح مقدس که براساس منویات مقام معظم رهبری می‌باشد، همکاری داشته باشند.
تدینی در پایان افزود: از ابتدای سال جاری 150 مربی شناسایی و در طی سه مرحله با کسب حد نصاب لازم در آزمون کتبی از کتاب درسنامه آموزش حفظ قرآن کریم به قم اعزام شده‌اند. بیش از نیمی از این مربیان در مرحله اول موفق به کسب مدرک مربیگری قرآن شده و در حال حاضر به جرگه مربیان طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم پیوسته‌اند.
captcha