وعده‌های امکان‌ناپذیر انتخاباتی نشانگر عدم وجود تدین است
کد خبر: 3588985
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
امام جمعه شاهین‌دژ:

وعده‌های امکان‌ناپذیر انتخاباتی نشانگر عدم وجود تدین است

گروه سیاسی: امام جمعه شاهین‌دژ با بیان اینکه وعده‌های امکان‌ناپذیر انتخاباتی نشانگر عدم وجود تدین است، بیان کرد: صداقت، از اصلی‌ترین معیار‌های اسلام و ملت برای یک نامزد انتخاباتی است.

حجت‌الاسلام نقی باقری، امام جمعه شاهین‌دژ، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌غربی عنوان کرد: اهمیت تدین در مولفه‌های شخص اصلح، امری آشکار بوده و صادق نبودن نامزد‌ها در شعار‌های انتخاباتی، عملی نشدن وعده‌های داده شده را در پی دارد و نشان دهنده عدم وجود عنصر تدین است. صداقت و تدین را می‌توان از ظاهر و سخنان اشخاص مشاهده کرد و با دقت در میزان مردمی بودن یک نامزد، انتخابی اصلح را رقم زد.
وی افزود: توجه به معیار‌های قرآنی و نظرات مراجع و اندیشمندان دینی خود از عوامل موفق بودن در انتخابات پیش روست و نه‌تنها شعار، بلکه عملی جامع و با بصیرت را می‌طلبد. قرآن کریم به عنوان راهنمای کامل و آینده‌نگری در اختیار جامعه ما قرار داشته و شایسته است که ملت و مسئولان در اعمال و انتخاب خود به این منبع عظیم رجوع کنند.
حجت‌الاسلام باقری با اشاره به اولویت دادن تدین بر تخصص تصریح کرد: تدین و تخصص در کنار یک‌دیگر سبب شکوفایی در امور خواهد گشت اما نباید از این نکته غافل بود که علم بدون تقوا شکست و خراب‌کاری را در پی داشته و جامعه از مسیر نامطلوب آن می‌هراسد. تخصص را می‌توان به دشمن فروخت ولی تدین هرگز فروختنی نیست.
وی تاکید کرد: شخص اصلح،متقی، متدین و ولایت‌پذیر، در تمامی مراحل و مراتب، با در نظر گرفتن منافع ملت و مشورت با  کار را به پیش برده و کشور را به مصلحت و شایستگی رسانده و با عمل به وعده‌های خود و تامل در منفعت مملکت، عزت جامعه و معیشت مردم شیرینی را در کشور ایجاد خواهد کرد.
امام جمعه شاهین ادامه داد: کمرنگ گشتن مولفه تدین، به فراموشی سپرده شدن قدرت خداوندی را در پی داشته و عزت جامعه را که نشات گرفته از دین مبین اسلام است، زیر سوال می‌برد. بسیاری از مشکلات موجود، ناشی از عدم توجه به این ویژگی است.
وی اضافه کرد: ولایت‌مداری و مصلحت‌پذیری از جانب ولایت فقیه از عناصر مهم در دین‌داری بوده و بنا بر فرمایشات امام علی (ع)، شخصی که با روشنگری و سخن امام خود بیدار نگردد زیر لگد‌های دشمن بیدار خواهد شد.
captcha