ایران در اوج وحدت؛ دشمن در اندیشه فاصله افکنی
کد خبر: 3592838
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
حجت‌الاسلام شبستری:

ایران در اوج وحدت؛ دشمن در اندیشه فاصله افکنی

گروه سیاسی: نماینده آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: وحدت ملت ایران و به خصوص آذربایجان‌غربی با وجود اقوام گوناگون ازبین رفتنی نیست.

حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری، نماینده آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی عنوان کرد: با گذشت چندین سال از انقلاب اسلامی، هم‌چنان شاهد صحنه‌های پرشور در جامعه ایم و انتخابات‌ها و راهپیمایی‌ها در سال‌های گذشته گواه این موضوع و روشن کننده تداوم اصل وحدت در میان مردم است.

وی افزود: مشارکت ملت ایران در این صحنه‌ها، حاکی از درک والا و خرد جمعی این مردم بوده و نشان‌دهنده این امر مهم بوده که ملت علی رغم نارضایتی‌ها، زمانی که انقلاب و نظام را در خطر مشاهده کنند پا به میدان خواهند گذاشت و این روحیه ناشی از بصیرت آنان است.

حجت‌الاسلام شبستری تاکید کرد: وحدت از ارکان خدشه ناپذیر انقلاب بوده و با وجود اینکه دشمن قصد دارد از شکاف تفاوت‌های مذهبی و قومی وارد شده و در میان میدان نفاق‌آفرین باشد اما مردم عزیز استان و کشور هرگز این مسیر شوم را نپیموده و پیرو توصیه‌های مقام معظم رهبری خواهند بود.

وی تصریح کرد: طرفداری‌های سیاسی، مساله‌ای داخلی است و اهمیت انتخابات برای ملت و دیدگاه‌ها و تحلیل‌های افراد راجع به این امر نشان می‌دهد. اما این موضوع نه تنها از وحدت در کشور نمی‌کاهد بلکه سبب روشنگری بیشتر در زمینه انتخابات خواهد بود. وظیفه همگانی انقلابی عمل کردن بوده و ظاهر و باطنی یکسان، برای ایجاد انتخاباتی سالم نشانی از انقلابی بودن است.

نماینده آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه اصلی‌ترین مولفه شخص اصلح برای امر مهم ریاست جمهوری بوده و تطبیق عمل با اندیشه‌های ولی فقیه در تمامی موارد و زمینه‌ها نشان تمکین و اطاعت نسبت به ایشان است.

وی در پایان سخنانش اضافه کرد: اقدامی عاجل، برای هرچه جدی تر گشتن موضوع ثبت نام برای دوره‌های بعدی انتخابات در سال های آتی، باید از سوی شوراهای ناظر صورت گیرد تا از ایجاد مشکل در هر زمینه ای جلوگیری گردد.

captcha