بلاتکلیفی 6 ساله کارشناسان قرآن و عترت
کد خبر: 3620447
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰

بلاتکلیفی 6 ساله کارشناسان قرآن و عترت

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس هیئت مدیره تشکل‌های قرآن و عترت استان کرمانشاه با اشاره به بلاتکلیفی 6 ساله کارشناسان قرآن و عترت، گفت: انتظار داریم که رسیدگی منظمی برای سامان‌بخشی به وضعت این سربازان گمنام حوزه قرآنی انجام گیرد.

حجت محمودی، رئیس هیئت مدیره تشکل‌های قرآن و عترت استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، گفت: در مسائل قرآنی مسئولین باید نسبت به تمامی گزینه‌های این حوزه دیدی خاص داشته باشند.
وی افزود: یکی از مسائل یاد شده مدیریت اجرایی است که بر فعالیت‌های قرآنی کل کشور انجام می‌گیرد.
محمودی اظهار کرد: حدود 6 سال قبل با نامه دکتر فداکار، معاون اداری و مالی وقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فراخوان برای ساماندهی فعالیت‌های قرآنی به‌صورت منظم و اداری در سراسر کشور اعلام شد.
وی گفت: پیرو این نامه کارشناسان دفاتر قرآن و عترت از طریق دادن مصاحبه جذب دفتر فعالیت‌های قرآنی استان‌ها شدند و اکنون از آن‌ به‌عنوان دفتر معاونت قرآن و عترت یاد می‌شود.
رئیس هیئت مدیره تشکل‌های قرآن و عترت استان کرمانشاه اظهار کرد: بنده به‌عنوان نماینده مؤسسات قرآنی استان شاهد زحمات کارشناسان قرآن و عترت در مسیر اجرای برنامه‌ها و ساماندهی فعالیت‌های قرآنی در سطح استان هستم تا جایی که پس از جذب کارشناسان قرآن و عترت در این استان تعداد مؤسسات از تک رقمی به 75 مؤسسه رسیده است و این نشان از سامان‌دهی درست فعالیت‌ها در استان دارد که حاصل تلاش این کارشناسان است.
محمودی اظهار کرد: اما علی‌رغم تمام زحمات و تلاش‌های این سربازان گمنام عرصه فعالیت‌های قرآنی به علت مشخص نبودن مسائل شغلی و بیمه می‌بینیم که این عزیزان مسئولیت خود را ترک گفته و برخی دوستان نیز هستند که در پست خود باتوجه به تمامی مشکلات هستند و با کم‌ترین مزایای مالی و بیمه‌ای به تلاش خود ادامه می‌دهند.
وی گفت: قرآن مهجور است و فعالیت‌های قرآنی مهجورتر به این دلیل تقاضا داریم تا ساماندهی به‌کار کارشناسان قرآن و عترت در حوزه استان‌ها داده شود.
captcha