روشنگری مهم‌ترین رسالت خبرنگار است
کد خبر: 3628172
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳

روشنگری مهم‌ترین رسالت خبرنگار است

گروه فرهنگی: استاندار البرز با اشاره به اینکه رسالت ائمه اطهار(ع) بیداری و روشنگری و پیام‌رسانی بوده است گفت: امروز خبرنگاران این رسالت بزرگ را بر عهده دارند و نقش روشنگری را در جامعه ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، سید حمید طهائی، استاندار البرز، 17مرداد در مراسم روز خبرنگار که در فردیس برگزار شد، اظهارکرد: حضور من در این جمع برای ادای تکلیف  وظیفه است تا این روز را به شما تبریک بگویم.
وی افزود:  خوشحالم  در جمع خبرنگارانی هستم که رسالت روشنگری، آگاهی بخشی و وظیفه خطیر رسولان الهی را بر دوش دارند.
این مسئول با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در جامعه مسئولیت کمی نیست خاطرنشان کرد: اینکه اتفاقی در جایی بیفتد و به همت شما اطلاع‌رسانی شود مهم است اما مهم‌تر بعد از انتشار است که می‌تواند کارساز باشد.
استاندار البرز در ادامه گفت: در دنیای امروز کشوری که اطلاعات بیشتری دارد قدرت بیشتری دارد و با توجه به اینکه همه چیز  لحظه‌ای شده بنابراین کار بزرگی به عهده شماست.
طهائی با اشاره به اینکه استان البرز این استعداد را دارد که به عنوان قطب علم و فناوری کشور مطرح شود، گفت: به همین دلیل در این زمینه تلاش ما بر چگونگی جا افتادن این موضوع بود تا این شعار محقق شود.
وی با بیان اینکه البرز مرکز تحقیقات، پژوهش و فناوری‌های نوین در بخش‌های مختلف است، ابرازکرد: ما بیش از صد سال سابقه تولید دارو داریم، در کشاورزی قبل از تاسیس دانشگاه تهران معین کشور بوده‌ایم و در معدن و حوزه‌های مختلف  تولید قطعات بخش عمده‌ای از قطعه سازان کشور اینجاست.
این مسئول در ادامه با اشاره به افتتاح اولین پارک تخصصی اطلاعات و فناوری اطلاعات کشور با حضور وزیر علوم و وزیر ارتباطات تصریح کرد: این پارک می‌تواند زمینه توسعه را در اینجا فراهم کند.
وی گفت: پیشنهاد ما این بود که در این استان نه فقط یک پارک یا دو پارک  احداث شود بلکه بخشی از استان به عنوان منطقه علم و فناوری ملی مشخص و مصوب شود.
طهائی در پایان اعلام کرد: حال پردیس شرق تهران تا فرودگاه پیام به عنوان کریدور علم و فناوری در شورای عالی عتف تصویب شده است و  این بخش از استان البرز به عنوان کریدور علم و فناوری ملی مصوب شده است.

captcha