وزارت راه و شهرسازی، مسئول مستقیم حاشیه و بافت‌های فرسوده شهری است
کد خبر: 3674158
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

وزارت راه و شهرسازی، مسئول مستقیم حاشیه و بافت‌های فرسوده شهری است

گروه اجتماعی: معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: مسئول مستقیم حاشیه و بافت‌های فرسوده شهر، وزارت راه و شهرسازی است و وزارت کشور و مسئولان استانی نیز باید با تمام توان در راستای ساماندهی حاشیه شهرها و جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی تلاش داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی استانداری، سید محمدعلی افشانی، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها روز گذشته در بازدید از سکونتگاه‌های غیررسمی زاهدان، گفت: براساس توصیه مؤکد مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به دستگاه‌های متولی، پرداختن به حل مشکلات حاشیه شهرهای کشور ضروری است.
وی در ادامه هدف از بازدید و سفر به زاهدان را آشنایی با وضعیت عمومی و مسائل مربوط به حاشیه شهر زاهدان عنوان کرد و افزود: با توجه به آسیب‌های فراوانی که گریبانگیر ساکنان مناطق حاشیه نشین استان است، مقامات استان با اولویت کاری طرح ساماندهی رسیدگی به حاشیه نشینی را تهیه کنند.
معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور اظهار کرد: باید سهم و نقش هریک از دستگاه‌های متولی از جمله دولت، شهرداری و مردم در راستای بهبود این وضعیت مشخص شود.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قول مساعد داد مشکلات شهرداری، اصلاح شبکه معابر و آب و فاضلاب حاشیه شهر زاهدان را در مرکز پیگیری خواهد کرد و در ادامه افزود: باید با نگاه ویژه، سهمیه ویژه‌ای برای توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری به استان اختصاص داده شود.
افشانی بیان کرد: مسئول مستقیم حاشیه و بافت‌های فرسوده شهر، وزارت راه و شهرسازی است و وزارت کشور و مسئولان استانی نیز باید با تمام توان در راستای ساماندهی حاشیه شهرها و جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی تلاش داشته باشند.

captcha