جرقه پیروزی انقلاب از مساجد زده شد
کد خبر: 3684020
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳

جرقه پیروزی انقلاب از مساجد زده شد

گروه فرهنگی: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز گفت: مساجد به عنوان مرکز تامین نیازهای فکری، فرهنگی و سیاسی جامعه نقش موثری در پیروزی انقلاب داشتند.

حجت الاسلام حمیدرضا ولی‌زاده، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: واژه مسجد 28 بار به‌ طور مفرد و 6 مورد به‌ صورت جمع در قرآن آمده است که این حکایت از اهمیت جایگاه مسجد در دین اسلام دارد.
وی افزود: در اسلام و در زمان پیامبر گرامی اسلام(ص) مسجد نقش کلیدی را ایفا می‌کرد؛ چراکه به جز نقش عبادتی که مسلمین اعمال خود را در آن از جمله اقامه نمازهای یومیه انجام می‌دادند بسیاری از تصمیم‌گیری‌های مهم سیاسی، اجتماعی و علمی در مسجد انجام می‌شد.
این مسئول با اشاره به نقش پر اهمیت و بی‌بدیل مسجد از صدر اسلام تاکنون، یادآورشد: انقلاب اسلامی از مسجد آغاز و معماری آن در همان محل بنا شده و در بهمن سال ۵۷ نیز پیروزی رسید.
ولی‌زاده مسجدی بودن منشا انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی را یک رویداد مهم تاریخی دانست که جهان را دستخوش تحول کرده و کفر را از قدرت به زیر کشیده است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز تاکید کرد: امام خمینی از مساجد برجسته قم حرکت‌های انقلابیون را هدایت و راهبری کرده در نهایت مقابله با رژیم ستم‌شاهی را به سراسر ایران اسلامی اشاعه دادند، بنابراین کانون‌های مساجد باید برای زنده نگه داشتن این راه و آرمان‌ها گام بردارند..
وی در ادامه به فرارسیدن ایام الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: دهه فجر یادآور پیروزی مردم در برابر ستم و مهری بر حضور همیشگی ملت ایران در حمایت از انقلاب اسلامی است لذا برنامه‌هایی در شان پیروزی انقلاب در مساجد اجرا می‌شود و برگزارکننده این برنامه‌ها مردم هستند.
این مسئول برگزاری محفل انس با قرآن‌کریم، جشنواره کودکانه قرآنی و برگزاری جشن انقلاب را از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که در ایام الله دهه فجر توسط کانون‌های مساجد استان برگزار می‌شود.

captcha